Bygga om minibuss!?

Novelette

Trådstartare
Hej!

Jo, jag såg en annons på blocket om en Citroen Jumper med bakdelen som en transport.Den här

Jag hoppas länken visar rätt.

Iaf så undrar jag...tror ni det går att göra sådant själv? Eller var finns sådana att köpa annars? Har nämligen aldrig sett en sån transport...(har iofs aldrig letat förut..)

Tycker bara det verkar så smidigt för då slipper man bekymra sig om det går att köra på b-kort eller ej. Sen så är ju problemet mitt att jag har bil...men en som inte får dra så mkt...vill ta behörighet för tungt släp men det dröjer o är dyrt...o då kan jag ju ändå inte köra med bilen...ja, osv... :smirk:

Sv: Bygga om minibuss!?

Ume släpen har ju åxå en liknande "lastbil/transport" väldigt vanliga i sthlmsområdet ...

Novelette skrev:
Hej!

Jo, jag såg en annons på blocket om en Citroen Jumper med bakdelen som en transport.Den här

Jag hoppas länken visar rätt.

Iaf så undrar jag...tror ni det går att göra sådant själv? Eller var finns sådana att köpa annars? Har nämligen aldrig sett en sån transport...(har iofs aldrig letat förut..)

Tycker bara det verkar så smidigt för då slipper man bekymra sig om det går att köra på b-kort eller ej. Sen så är ju problemet mitt att jag har bil...men en som inte får dra så mkt...vill ta behörighet för tungt släp men det dröjer o är dyrt...o då kan jag ju ändå inte köra med bilen...ja, osv... :smirk:
Visst finns det att köpa,Boj tex,men de är svindyra.
Det är enklare ,billigare och tar kortare tid,att ta ett BE-körkort,än att bygga en själv.

Men det är teoretiskt möjligt iaf!! :D

Tycker det är roligt o lära mig nya saker...har man bara plats att vara på och nån som kan guida en igenom bil-djungel...samt lagar förstås!!

Känner en som har en kompis som har byggt en stor båt from scratch...kanske man skulle höra med honom...*smider planer* :angel:

Jag tror personligen det kostar mer än att köpa en.
Det låter ofta billigt att göra det själv men man ska anlita folk som kan, svetsare mm, de känner sig säkert inte lockade av att göra det helt gratis fast man känner dem.Material är dyrt, plåt mm.
Räknade på att göra en egen transport(skelettet står på gården å har gjort det snart 2 år), det skulle kosta mkt mer än att köpa en.Kanske 15 000(har inte räknat med axelbyte ens) å då har jag räknat med mina kontakter(känner licenserade svetsare mm).
Men vill man så går det säkert :)

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 555
Senast: mars
·
  • Artikel Artikel
Dagbok När jag bestämde mig för att skilja mig så lovade jag mig själv att jag INTE ska låta det faktum att jag lever ensam begränsa mig på...
Svar
13
· Visningar
2 417
Senast: Görel
·
Äldre Någon som bolla lite biltankar? Allt vad leasing heter blev sågat av mina kollegor vid lunchbordet idag och elbilar hade de noll koll...
Svar
17
· Visningar
2 312
Senast: lillkillen
·
Hästmänniskan Jag kommer så småningom att lägga ut min häst på annons. Då han är min första egna häst så har jag av förklarliga skäl aldrig sålt häst...
2 3
Svar
40
· Visningar
4 376
Senast: mollyphlox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar