För mig spelar det stor roll om en ska ha inackorderade i framtiden eller inte, om svar ja..hade utan tvekan valt 200m. Ser fördelar med stall både nära och på avstånd men just om inackorderade kommer in i bilden, hur nära vill man ha dom till huset? Tänker mest på att man kan ha helt olika tider man vill vara och fixa i stallet på. Och med parkering, ville deras bilar tatt upp en del av gårdsplanen intill bonings huset? Som även andra skrivit, 200 m är ju egentligen inte så långt. Men låter väldigt mysigt med att ha stallet som en del av hemmet, tror jag, har inte haft det så själv men låter praktiskt och ja mysigt, men bara om det är jag själv som står där med mina hästar.
Tror det beror lite på hur man vill leva också tänker jag. Vill man alltid ha hästarna, lukten och allt det som hör till "i huset" eller vill man kunna gå till stallet, vara med sina hästar och fixa, sen duscha, vara färdig för dagen och vara hemma.
Du kan ju ändå se stall och hästar från huset så där har en ju ändå viss översikt fastän man inte är precis där. Och tex ett brandlarm borde man väl ändå kunna höra på ett avstånd av 200m?
Cykla var en bra idé, hade jag också gjort
Tror det beror lite på hur man vill leva också tänker jag. Vill man alltid ha hästarna, lukten och allt det som hör till "i huset" eller vill man kunna gå till stallet, vara med sina hästar och fixa, sen duscha, vara färdig för dagen och vara hemma.
Du kan ju ändå se stall och hästar från huset så där har en ju ändå viss översikt fastän man inte är precis där. Och tex ett brandlarm borde man väl ändå kunna höra på ett avstånd av 200m?
Cykla var en bra idé, hade jag också gjort