Bygga muskler

M

metropxx

Kan någon ge bra tipps på hur man kan bygga muskler i ryggen och rumpan på hästen?

Är det bra att klättra? Ska man då klättra med hästen på tygen eller att den ska få gå fritt med halsen eller kvittar det?

Andra övningar?

Det är en islandshäst ifrågan.

Sv: Bygga muskler

Klättra, och skritta på lång tygel i skogen.
Det är bra! ;)

Sv: Bygga muskler

Ja klättring är toppenbra! Jag klättrar alltid med lång tygel, hästen kan liksom ta hand om sina egna ben tycker jag.
Klättra backar uppför och nedför i alla gångarter (skritt bäst i muskeluppbyggande syfte, galopp jättebra om man vill bygga kondis), gå över stockar, i mossa, terräng mm.
Inte varje dag men 1-2 gånger i veckan (gäller då hårda pass med klättring och mycket terräng). Viktigt med vila mellan passen, skritta ut och vila musklerna.
Det är i vilan man bygger muskler! :idea:

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
602
Senast: tara
·
Träning Hej! Min häst har gått lite till och från under våren och därav tappat mycket muskler + kondition. Men nu är det dags att börja bygga...
Svar
2
· Visningar
966
Senast: Lager
·
Anläggning Jag har flera mindre sommarhagar och kom inatt på att det hade varit väldigt praktiskt med en ligghall som var flyttbar. Vi har en...
Svar
7
· Visningar
731
Senast: nullo-modo
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Evolve
  • Stora shoppingtråden II