Bygga muskler

miamiSwing

Trådstartare
Tänkte jag skulle försöka bygga lite rump och rygg muskler men vet inte riktigt hur ja ska variera ridningen!

har inte haft henne så länge heller men just nu så de ut så här ungefär

2 dagar tömkörning ( 1dag paddocken och 1 dag på väg o skog)
3 dagar rider jag ( 1dag bara skogen, 2 dagen lite dressyr antingen i paddock eller ute på vägen 3 dagen lite markarbete/hoppning)
1 dag ute o går o klättrar lite i skogen o backar!
Fri tillgång på hö har hon är ca 173 hög och ok i hull!

nånting annat ja ska göra/ändra på?

skickar in nå bilder på henne.

20032483.jpg

20032485.jpg

20032486.jpg

Sv: Bygga muskler

Jobba med bommar, cavaletti t ex och mkt klättring.
Det finns nog många trådar redan om detta, sök på forumet.

Senast ändrad av en moderator:

Själv skrittar jag mkt i backar, det är väldigt effektivt, där jag bor finns mkt backar så det brukar bli en timme med upp o ner i backar.
Sen har jag en sand paddock där jag jobbar med arbetstrav en gång i veckan.

Du kan höja upp kavalettibommarna några cm, börja med 10 och öka sedan sucksesivt medans din häst blir starkare. "Sockerbitar" är ett bra hjälpmedel och om man inte har sådana kan man använda sig av tex. hinkar eller saftdunkar ;)

Som sagt innan, backar bygger mycket muskler och mycket tempoväxlingar är inte bara bra för konditionen utan även muskelbyggande.

Lycka till :)

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
711
Senast: Blyger
·
Träning Hej! Jag ska köpa en häst som stått i ca 1 år pga privata anledningar hos ägaren. Den är riden kanske 5-10 ggr under ett år och lite...
Svar
19
· Visningar
1 735
Hästvård Kanske konstigt ämne under kategorin ”hästvård” men jag har en nykastrerad unghäst som enligt veterinären måste röra på sig ordentligt...
2
Svar
23
· Visningar
3 126
Senast: Freazer
·
Hundhälsa Äldsta tikens mage har varit ett problem i många år. Vi har varit på utredningar hos flertalet olika veterinärer, även sådan som ska...
2
Svar
20
· Visningar
2 028
Senast: super
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar