Bygga muskler

vinkelina

Trådstartare
Ah, står helt stilla nu. Tips på bra övningar att bygga framförallt rygg och bakbensmuskler. Bör kunna utföras på ridbana. Har ej tillgång på backar att klättra i eller "svår" terräng, utan här är det raka vägar som gäller så långt ögat når.
 
Sv: Bygga muskler

Långa skrittpromenader, både uppsuttna och avsuttna sätter en grundmuskulatur och grundkondition på hästen.

jobba över bommar på marken, även upphöjda "cavaletter"

Övergångar, tempoväxlingar

För att inte enklast möjligt säga, all ridning i ändamålsenlig form, där hästen trampar in under sig och lyfter upp ryggen och bär sig och sin ryttare rätt.
 

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
707
Senast: Blyger
·
Hästhantering Hej, jag har en unghäst som nyligen blivit inriden och det har verkligen gått jättebra, vi har haft hjälp av en underbar tjej som...
Svar
13
· Visningar
2 016
Senast: MiniLi
·
Hundhälsa Vi i vår familj har under hösten hamnat i en fasansfull situation, som gjort och gör mig så upprörd och ledsen. Den 20:de september i år...
14 15 16
Svar
311
· Visningar
26 045
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 834
Senast: __sofia__
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp