Bygga muskler på en sida.................

B

bruksnordis

Har ni några tips på bra övningar ?
Min nordis är ojämnt musklad. Detta gäller hela sidan.
Mer musklad på vänster än på höger. Han har haft problem i höger höft sedan senhösten, & jag har anlitat en kiropraktor som håller på att "lösa" upp honom. Han har efter två behandlingar blivit mycket bättre, men som ett resultat av avlastning på denna sida så har han ju tappat muskler där.
Hur skall jag bära mig åt att på ett vettigt sätt börja att bygga upp honom på högersidan igen ?
Är fritid / skogsryttare & kör även en hel del.
Jag inte tänkt rida honom under tiden jag bygger upp honom utan enbart köra eller göra markövningar.

Tacksam för tips !:)

Sv: Bygga muskler på en sida.................

tror inte man ska koncentrera sej på bara en sida utan rida som vanligt.
bara viktigare att verkligen se till att hästen är rak och inte fuskar vilket den antagligen kommer göra, och då tror jag att dom muskleran kommer tillslut och den blir mer jämn.

såg nu att du inte skulle rida, tömmkör/kör som vanligt med backträning osv och se till att hästen är rak och arbetar rätt..man får inte glömma bort att arbeta med den bra sidan med, lätt att man bara tänker på den svaga sidan.

Senast ändrad av en moderator:

Liknande trådar

Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
4 085
Senast: __sofia__
·
Hästvård Är det här ett onödigt/småaktigt/kinkigt mail att skicka till en veterinärklinik? (Bakgrunden är att jag, mycket motvilligt, åkte till...
2
Svar
21
· Visningar
3 436
Senast: domesticus
·
Träning hej! Jag söker efter lite träningar inom ridningen angående hur man muskler hästens ena sida. Jag har självklart en tränare som hjälper...
Svar
5
· Visningar
931
Senast: Thathorse
·
Ridning Har ingen aning om detta inlägg skulle ligga på just ridning men skit samma. Det är i alla fall så att jag idag köpte en ny häst :))...
Svar
6
· Visningar
1 011
Senast: akleja
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka