Bygga muskler med löshoppning?

L

lilla e

har en islandshäst på 4 år som är riden i 2 månader, har travat över lite pinnar i skogen och hon tenderar att hoppa. Hon verkar tycka det är kul att hoppa men har inte tänkt göra karriär på hoppbanan men undrar om man kan löshoppa för att bygga muskler eller är det mest teknik de tränar med löshoppning? Hoppade när jag var mindre och red ponny men det var några år sedan så tar gärna emot tips på hur man gör med löshoppninen.

Sv: Bygga muskler med löshoppning?

Jodå, man bygger muskler vid löshoppning, och det är speciellt bra att variera med!
Träna mycket gymnastikhoppning, såsåom studs och liknande.

Liknande trådar

Träning Jag har en föredetta varmblodstravare som är 7 år och vinglar lite fram och tillbaka i skritten och tar inte emot kontakt via handen...
Svar
2
· Visningar
732
Senast: Blyger
·
Hästvård Hej! Mitt vuxna islandshäst sto på 12 år har för några månader sedan påvisat ”svaga” bakknän och ”problem” med patellan. Vi har...
Svar
9
· Visningar
717
Senast: tara
·
Utrustning Hej! Tänkte kolla, då jag gärna vill ha varierade åsikter kring mitt lilla dilemma jag har.. Min häst, hon är en väldigt egensinnig...
Svar
7
· Visningar
965
Foder & Strö Hej! Nu behöver jag lite input från er. Det är lång läsning och jag förstår om ni inte orkar läsa 😅 Jag vill vara tydlig från början med...
2
Svar
21
· Visningar
2 784

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• DIY hästvård
  • Atletix
  • Födda 2024