Bygga muskler "hjälp". Långt?

F

Fornarina

Hej allihopa! För ett tag sen köpte jag en halvblodsvallack. Jag köpte honom från hans uppfödare som hade haft honom i hela 15 år. När jag var och provred honom hade han jättefina muskler på hela kroppen.
Jag fortsatte träna på ungefär samma sätt som uppfödaren hade gjort. Vi tränade för instruktör 1-2 ggr/vecka och red även dressyr själv eller vad man ska kalla det. Men helt plötsligt började han tappa hals musklerna. Alla andra muskler var kvar och han blev biffigare på hela kroppen utom halsen.
Vad kan detta bero på? HUr bygger jag upp dom igen? Han jobbar rätt och allt det där och massören tycker han är mjuk och fin. Kanske ska man ta ut en ET?
Hoppas någon vill och kan hjälpa mig! Tack!!!!!!
 
Sv: Bygga muskler "hjälp". Långt?

Kan det inte vara så att halsen ser mindre musklad ut när övrig kropp ökar i omfång?
 
Sv: Bygga muskler "hjälp". Långt?

nej så är det inte i det här fallet. man kan se att halsen har blivit mindre och vart han har tappat muskler. :(
 
Sv: Bygga muskler "hjälp". Långt?

Foderstaten? Hur ser den ut? Det går inte bara att "ta över" en foderstat från gammal ägare om man inte har egen analys på sitt stråfoder.
 

Liknande trådar

Hundhälsa Vet att det finns många duktiga hundmänniskor så skriver här i hopp om bra synpunkter på vår situation :bump: ber om ursäkt för wall of...
Svar
4
· Visningar
1 319
Senast: Castellini
·
Hästvård Hej alla hästmänniskor! Detta blir min första tråd i forumet, och det handlar om min 17 åriga valack som har börjat falla ur och tappat...
2 3 4
Svar
69
· Visningar
13 352
Senast: Bobloblaw
·
Anläggning HEJ! Alltså, typ det mest otroliga som kan hända kommer ske. på fredag får vi tillträde till vårat nya hus! jaha tänker ni säkert, men...
Svar
4
· Visningar
3 944
Senast: shia
·
Träning Jag har problem med min häst som är dåligt musklad och blir springig (går/springer snabbt och slarvigt så att hon nästan snubblar) när...
Svar
8
· Visningar
1 740
Senast: Efwa
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp