Bygga innebur till kanin

W

Willebillebus

Min kanin som vägrar acceptera en kompis är nu ff ensam :cry:

Så nu han jag tänkt att hon ska få flytta in, så att hon har lite sällskap av oss iaf. (även om jag hellre skulle vilja att hon hade en artfrände som sällskap).

Nu till kruxet: Det är en stor kanin (fransk vädur) så hon kräver lite plats, samt att den måste vara inbrottssäker mot hundar.

Ge mig nu massor bra tips på en stabil rymlig bur som inte ser alltför anskrämlig ut! :)

Sv: Bygga innebur till kanin

Annars så klarar hon sig faktiskt mkt bra helt ensam oxå.
Du kan ringa till jordbruksverket,dom har måtten på buren som du behöver.Lycka till!

Man behöver väl inte ringa dit för att ta reda på det....

En liten kanin upp till tre kg ska ha en bur som är MINST 0,5 m2. Kortaste sidan får vara 50 cm. Och höjden minst 50 cm.

En medelstor kanin 3 - 5 kg ska ha en bur som är MINST 0,7 m2. Kortaste sidan får vara 60 cm. Och höjden minst 60 cm.
En stor kanin över 5 kg ska ha en bur som är MINST 0,9 m2. Kortaste sidan ska då vara 70 cm och höjden också 70 cm.

Nagellacksberoende:Hade du L80 & L81 bredvid dig lr kan du det där i huvudet :eek:.Mkt duktigt i s fall.

Liknande trådar

Anläggning Kortversion: Vad har ni för erfarenhet av kaniner som tillfälligt sällskap till häst? Bra, dåligt, ingen effekt alls? Stressad kanin...
2
Svar
28
· Visningar
3 462
Senast: tanten
·
Övr. Djur Hej hej! Jag har en kastrerad dvärgvädurshanne som bor ute nu sedan ett år tillbaka ungefär. Innan dess bodde han inne med oss i...
Svar
4
· Visningar
1 428
Senast: MittNyaJag
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Atletix
  • Sabotage?