Bygga egna trailhinder! Kom med tips =)

Isabelle L

Trådstartare
Tänkte att jag skulle bygga lite trailhinder hemma men skulle vilja (och behöva ;)) lite tips. Har ni någon bra sida eller ännu bättre lägg in bilder på era egna trailhinder! :D

Sv: Bygga egna trailhinder! Kom med tips =)

Du kan ju bygga en liten bro av en pall kanske med räcken, göra en grind och träna på. Vet dock inte så mycket om trail hindren och storlekerna på dom, men går kanske hitta på nån sida. :)

Hade tänkt att bygga en liten bro :)

Men är det någon som vet hur breda/höga osv som respektive hinder skall vara så tipsa gärna! Vill bygga dom så som de kommer se ut på tävling :laugh:

Du kan ju kanske gå ut och titta på WRAS hemsida där står nog måtten. :)

Vi har gjort en bro av en lastpall med en skiva på. Busenkelt, och ett måste att träna på inför tävling. Vet inte vad måtten är på dessa tyvärr, står nog i regelboken (som ligger i sadelkammaren 2.5 mil härifrån :D)

Annars är det väl grind som är bra att bygga, det är mitt nästa projekt. Dock är en repgrind inget att ha i längden. Man behöver öva mycket mer på fasta grindar än repgrindar!

Annars är det väl mest bommar, koner och kanske en och annan pressening (ranch trail) som kan förekomma. Inte så mycket mer hinder.

Ok! Det skall vi nog kunna få ihop :laugh: lastpallar har vi gott om dessutom :D

Tack för tipsen!

Jag har tänkt göra en sådan bro utav lastpall med skiva på, men jag är rädd att den kan bli hal

Ett förslag: Såga till mindre läktar eller något och fyll i springorna på pallen med. Tror inte det blir lika halt som en skiva.

Bygg också små skålade upphöjningar att lägga bommarna i så att dom blir lite upphöjda. Det är bra att sidepassa och galoppera över mm. Det är oftast bara fantasin som stoppar. Man kan hitta på mkt kul:)

delvis kl
En trailbro vill jag också ha.
Ska de vara helt plana eller är det vanligt att dom är välvda eller "brutna"?
Hur långa brukar de vara?

Finns olika sorters broar, både plana, välvda och brutna. Målade och omålade.

Något som vore bra, i alla fall för mig ;), är om man kunde bygga en grind som man helt enkelt kan hänga upp på vanliga hinderstöd när den ska användas. :idea:

Kanske kan man helt enkelt skruva på gångjärn i lagom höjd på ett av stöden, och hänga på/ hänga av själva grinden vid behov. Vad tror ni om det?

Det borde väl kunna funka. Jag har en enkel trägrind som jag har gångjärn på och som jag kan sätta fast på en järnstolpe. Men det borde ju funka lika bra på ett hidnerstöd. Bara man ser till att inte grinden får hinderstödet att vippa.

nej precis, man får väl lägga något tungt på hinderstödet kanske bara... hm, ska undersökas!

Liknande trådar

Relationer Jag fick en fråga från min partner här om dagen, som gjorde mig lite bestört... Han frågade vad jag skulle med honom till om det inte är...
2
Svar
31
· Visningar
2 045
Anläggning Vi planerar att anlägga en spolplats utomhus till våren och jag vill gärna höra om era bra och dåliga erfarenheter av liknande. I...
Svar
14
· Visningar
1 008
Senast: hamilton1
·
Övr. Barn Jag startade en liknande tråd för ett par år sedan, men nu hittar jag den inte och frågeställningarna är dessutom lite annorlunda så jag...
2 3
Svar
45
· Visningar
3 109
Senast: gammalek
·
R
Kultur Jag skulle väldigt gärna vilja ha tips om poddar och tv program och youtube kanaler osv. Som går att se eller lyssna på gratis så ingen...
2
Svar
33
· Visningar
1 011
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar