Bygga egna hinder?

S

sarah92

Jag har nyligen flyttat till ett nytt stall, problemet är bara att det inte finns några hinder där , utom två bommar. Jag hade gärna köpt hinder, men det är ju så fruktansvärt dyrt! Har någon tips på hur man kan bygga hinder, eller smarta saker att använda istället? :)

Sv: Bygga egna hinder?

Alltså, stängselstolp är billigare än bommar. Men måla med en ordentlig färg, dessa fick för dålig och kolla på kanterna.. Annars är hyllkonsoller bra "fötter" för hinderstöd.
n712696852_1116563_5758.jpg

Vi har länge haft hemmagjorda hindervarianter. En samling däck, tegelstenar att höja upp cavalettimed, hemmagjorda kryss av brädor blir enkla billiga hinderstöd, gamla tunnor hittade vi i grannens lada, bommar letar man i skogen efter de har avverkat osv.

picture.aspx

Vi har köpt fotstöd & bomhållare, så har vi tagit 2 brädor och slagit ihop.
Inte de bästa bilderna.
Omålade
22713077.jpg

Målade
22713131.jpg

Går aven bra med stubbar & hinkar
22713101.jpg

Jag har nyligen flyttat till ett nytt stall, problemet är bara att det inte finns några hinder där , utom två bommar. Jag hade gärna köpt hinder, men det är ju så fruktansvärt dyrt! Har någon tips på hur man kan bygga hinder, eller smarta saker att använda istället? :)

jag har några hinder hemma.. Jag kan försöka fixa bilder om du vill det :):bump:

Jag har två plankor ihopslagna till stolpe, till fötter har jag också plankbitar som "står upp" och som jag har spikat fast så att kortsidan på plankbiten är jäms med stolpen på ena sidan och sticker ut på den andra. Sedan rullar man stolpen ett kvarts varv och sätter fast nästa plankbit med kortsidan jäms med stolpen. Förstår någon hur jag menar? Det blir liksom ett L och sedan rullar jag ett steg och spikar fast en ny planka så att det blir ett L igen osv. Man måste lägga stolpen på något för "foten" måste hänga i luften när man spikar. Till hållare har jag en bit fyrkantigt trä som jag borrat igenom i mitten och dragit flagglina igenom. Knyter flagglinan så att det blir en "ring" med en träbit på och sedan har jag slagit spik med jämna mellanrum på hinderstödets utsida. Trär "ringen" över stolpen och hänger träbiten på insidan. Genom att hänga "ringen" på olika spikar kan jag ändra höjd på hindret. Bommarna har jag fasat ur en liten bit av längst ut på ändarna så att de blir platta där de ligger mot träbiten, annars rullar de av för lätt. Är relativt lättrivet men funkar bra för mig! Bommar kan jag hämta i skogen, har egen skog...

Liknande trådar

Dressyr Apropå diskussionen om reaktiva hästar (jag har också haft en, det ÄR ganska märkligt för även om man är van vid reaktiva hundar så är...
Svar
2
· Visningar
641
IT & mobiler Jag är så otroligt missnöjd med hur både Gmail och Outlook sorterar mail! Fattar inte om det bara är kassa inställningar (tycker jag...
Svar
16
· Visningar
679
Träning Detta blir långt, men jag försöker få med så mycket som möjligt av historien. Jag köpte min häst 2015. Hon var då 10 år och hade kommit...
2
Svar
24
· Visningar
4 485
Senast: Fiorano
·
Kropp & Själ Egentligen har jag ett fantastiskt bra liv. Jag älskar mitt lilla hus, jag älskar mitt yrkesval, jag har bra kollegor och en bra chef...
2 3
Svar
42
· Visningar
2 207
Senast: Thaliaste
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar