Sv: Bygga egna hinder???
Jo föresten
Hittade en super idé på en blogg!!!
Provad och säkrad!
För er som vill göra/köpa cavalettiblock!! Köper man på butiker, t.ex safety system så blir det ganska dyrt om man behöver många.. man får inte många för 500 lappen...
Läste en blogg och hittade en supersmart lösning för någon vecka sedan... Letade efter tips och idéer om hur man kan göra cavalettiblock, och hittade en super idé!
Åkte genast till en byggfirma och köpte frigolitskivor. Inte alls dyrt.
Sedan så sågade jag ut "bitar" i lagom storlekar ungefär som vanliga sockerbitar, något bredare eftersom dem är ganska lätta...Sedan sågar man dem så att man kan lägga bommar så att dem hålls där.
När jag gjort det så gjorde jag en "blandning" med tapetklister och sprayade dem så att inte frigoliten inte ska "lossna" och gå i bitar lika enkelt. Sedan så sprayade jag dem i i olika färger. Det blev 2 röda och 8 blåa. Passade perfekt till mina nymålade bommar från hin*derfixaren
kostade 75 kr/st
Har provat dem igår och det funkade alldeles utmärkt! Dock så är dem ju ganska lätta så om det blåser så är det ju ingen höjdare...
men det går att knyta band med tyngder runt så att dem inte blåser iväg.
Om nu någon av dem skulle gå sönder så är det ju inte alls någon större förlust, detta blev bara att kosta ca 200 kr dock så hade vi redan tapetklister hemma, sprayfärgen blev dyrast men man måste ju inte spraya dem!