the_connemara
Trådstartare
Läste i ngn tråd om att ha den som alt till remont. Jag som aldrig har fattat hur man ska lyckas använda en remontgrimma effektivt o stillfullt. Jag vill ha bettet lågt och nosgrimman högt, ekvationen går inte ihop även om jag har tre olika längder på delen över nosen! Så jag kikade lite på bygelnosgrimman på hööks (ej kineton) men funderar över hur långa de där byglarna eg är? Stör de inte kindtänderna? För då går de fetbort direkt, det är ju därför man vill ha remont (jag iaf). Finns det olika längder på byglarna på olika märken/modeller, isf vem har kortast? För de på hööks bild ser lite långa ut tycker jag, så mkt fri plats behöver ju inte bettet heller.
Dessutom så hade jag velat ha en som är reglerbar (eller åt finns i olika storlekar) över nosen om det nu skulle vara aktuellt.
Andra tankar o erfarenheter kring den sortens nosgrimma oxå välkomna men gärna med en förklaring bakom. Har läst att den skulle vara skitskarp och endast skulle användas som korrigerig i svåra fall korta stunder men kunde inte hitta ngn som helst förklaring till varför så då hag jag svårt att ta till mig det. Men välkomna att förklara om ni vet!
*gillar att samla på prylar som kan vara bra o ha*
Dessutom så hade jag velat ha en som är reglerbar (eller åt finns i olika storlekar) över nosen om det nu skulle vara aktuellt.
Andra tankar o erfarenheter kring den sortens nosgrimma oxå välkomna men gärna med en förklaring bakom. Har läst att den skulle vara skitskarp och endast skulle användas som korrigerig i svåra fall korta stunder men kunde inte hitta ngn som helst förklaring till varför så då hag jag svårt att ta till mig det. Men välkomna att förklara om ni vet!
*gillar att samla på prylar som kan vara bra o ha*