Butik i sthlm som säljer mammabyxor?

Nikki o Fabian

Trådstartare
Någon här som har några tips på butiker i stockholm city som säljer mammabyxor? Jag vill gärna prova och kunna köpa imorrn, därför går internet butiker bort.

Mina jobbyxor funkar inte längre trotts att jag har en sån där "extra knapp" som gör dom större i midjan.
Kravet från jobbet är väl att dom är svarta. Jag själv skulle säga att fickor är ett stort plus för alla tusen nycklar man släpar runt på, och att dom helst är slitstarka och inte jätte tighta då jag måste kunna röra mej smidigt, så smidigt som det går just nu. Behöver ett par shorts och ett par långa byxor.

Sv: Butik i sthlm som säljer mammabyxor?

Tyvärr har utbudet på mammakläder i Stockholm minskat mycket på senare år.
Nu är jag inte helt uppdaterad, men när jag var gravid sist (fick barn i juli 2009) så fanns dessa butiker:
* Topshop (har jeans i alla fall)
* Mamastore på Blekingegatan (har även webshop så du kan kolla in sortiment i förhand: [
* Proud på Karlavägen (även de har webshop:
Sen har ju HM en del.

Lycka till!

Senast ändrad av en moderator:

Ska du ha typ fina byxor eller arbetsbyxor?

Får ni arbetskläder nu från något speciellt märke så ring dem, de flesta leverantörer har sina kläder även i gravidmodell men de finns ju inte ute i butikerna.

Jag tycker dom byxor vi har som är av lite mer arbetsmodell funkar bäst, men vi har oxå finbyxor att välja mellan.
Arbetsledaren sa dock att dom vi beställer jobbkläder ifrån inte gör mammakläder så det var till att köpa själv och sen får vi ersättning för det. Byxorna fick kosta 400 kr styck och jag fick köpa två par. Skulle helst ha ett par långa och ett par shorts*kanske jag skrev det i förra inlägget?*

Topshop visste jag inte att dom hade mammabyxor, ska kolla där. Dom andra butikerna kollade jag på, men dom har för dyra byxor för jobbets budget. 400 kr/byxa är vad som gäller.
Vet att några köpt på H&M, jag har bara testat ett par och gillade inte dom. Men jag ska kolla även där imorrn.
Tack för förslagen.

Jag tror det finns en affär (X-pand?) för stora storlekar och mammakläder på Timmermansgatan 18, nära korsningen Hornsgatan. Den ligger bredvid en Zooaffär och busshpl Krukmakargatan, linje 43, 55 och 66. Närmaste T-bana är Mariatorget.
Vet inte vad de har för öppettider, ett tips är att ringa och kolla för det verkar vara stängt ibland när jag gått förbi.

H&M? Finns över hela stan och har ett hyfsat urval mammabyxor till bra pris.

men på h&ms hemsida så finns bara typ 2 par mammabyxor. kanske det finns mer ute i affärerna?
har testat ett par av h&ms byxor men var inte helt nöjd men jag ska testa idag igen för jobbyxorna jag har i dagens läge är inte sköna längre.

Jag tror att jag har både svarta långbyxor och shorts kvar efter mina graviditeter. Iaf shortsen har jag inte använt. Har en hel del mammakläder som bara ligger som jag tänkte sälja på tradera när andan faller på men det gör den inte.
Vill du så kan jag kolla och skicka till dig. Ska ner till Stockholm på torsdag så jag kan ta med då.

Utbudet av mammakläder varierar väldigt mellan olika HM butiker. En del har inget alls och andra har mkt.....

men på h&ms hemsida så finns bara typ 2 par mammabyxor. kanske det finns mer ute i affärerna?
har testat ett par av h&ms byxor men var inte helt nöjd men jag ska testa idag igen för jobbyxorna jag har i dagens läge är inte sköna längre.

När jag köpte mina i höstas hade de lite olika modeller, både stilmässigt och passformsmässigt. Jag hittade iaf två par som passade då, ett par jeans och ett par lite snyggare svarta som jag haft som jobbyxor.

Ja HM´s utbud varierar kraftigt beroende på butik, i vissa finns mer än vad som finns på nätet.

Jag har även var och kikat på drottninggatan, hmm, tror att det är där Vila finns, en våning upp på vänster sida av drottninggatan efter den där fjortisbutiken Manhattan eller vad den heter. Där finns Mamalicious eller vad märket heter och ibland kan man hitta nåt där :)

Undrar om du förstår något av vad jag försökte beskriva, annars kanske någon annan varit där och kan förklara bättre.

Ja mycket mycket mer, men alla butiker har ju olika utbud.
Som lindex jag var på idag hade bara amningslinnen, men butiken jag handlade i förut hade både tröjor för gravida och ammande + byxor och kjolar.

Har du kollat på tradera?

Ja HM´s utbud varierar kraftigt beroende på butik, i vissa finns mer än vad som finns på nätet.

Jag har även var och kikat på drottninggatan, hmm, tror att det är där Vila finns, en våning upp på vänster sida av drottninggatan efter den där fjortisbutiken Manhattan eller vad den heter. Där finns Mamalicious eller vad märket heter och ibland kan man hitta nåt där :)

Undrar om du förstår något av vad jag försökte beskriva, annars kanske någon annan varit där och kan förklara bättre.

På Vero Moda på Drottninggatan är det, de har Mamalicious mammakläder :) I eller om det är mitt emot pub-huset. I närheten av Weekday iallafall, på samma sida.

Senast ändrad:

*kl*

Jag var på H&M igår och kollade trots låga förväntningar, men jag hittade faktiskt 2 par byxor som jag köpte. Dom uppfyllde väl inte alla krav jag hade men dom var svarta och jag kan ha skärp i dom och då kanske jag kan få fast nycklarna där i.
Skönt att ha det avklarat.
Hemma går jag i tights, så tack för att det är inne just nu. Men borde väl kolla på lite andra byxor för fritiden oxå.

En grej jag inte fattade bara var att dom inte hade någon stol/pall på barn/mamma avdelning i provrummen. Jag som har så ont i fogarna fattade först inte hur det skulle gå att testa byxor när man måste stå vid på och avklädning....:crazy: Tur sambon var med, han fick aggera personlig assistent och jag kände mej som en häst som skulle få sina hovar kratsade:o

Liknande trådar

Utrustning Hej! Jag är då knappa 160cm lång. Jag skulle inte kalla mig själv överviktig, men jag har någorlunda vida höfter, lår och vader. Att...
Svar
17
· Visningar
1 739
Senast: Squie
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka