Busiga ponnier..

staaria_

Trådstartare
Hej allihop!
Vad har ni för erfarenhet av busiga ponnier? När jag fick min ponny var han helt galen ;). Han gjorde allt från att trycka upp mig mot väggarna till att göra bocksprång 2 meter ovanför marken (jag överdriver inte).
Minns särskilt en gång när jag skulle rida lektion för min ridlärare. Vi höll till i paddocken och Marcolio försökte bocka av mig just under ett träd :P. Så lagom kul ;). Vi gick i stället in i ridhuset då, och min ridlärare skulle rida istället för mig. Marcolio höll på att ha av henne åxå :). *Fniss*, men jag gav aldrig upp och nu tävlar vi en hel del dressyr :).

Nån mer än jag som har en liten busig ponny? Berätta gärna era bästa hästminnen :).

Kram!! :bump:
 
Sv: Busiga ponnier..

Fast du vet säkert redan att Zackie kan bli helt:bump: om du fattar vad ja menar...:angel:
 
Sv: Busiga ponnier..

Hade ett russ för en massa år sen. Red alltid barbacka för att hon inte hade någe bra sadelläge och vi båda trivdes med det så det va bara bra. Men så hade hon stannat framför ett dike, och jag landar naturligtvis i detta dike. Med vatten i. Och sen skulle jag upp. Och up kom jag och hon stannade vid detta dike igen och jag blev jätte blöt igen. Och sen skulle jag upp igen och tar sats och landar på andra sidan henne. Och då vänder hon och springer hem istället. Då fick jag lunka hem dyblöt dessa 2 km. Mindre kul för mig. Men hon stog snällt och väntade på stallplanen.

/Lina
 
Sv: Busiga ponnier..

ojdå jag kan ställa mig till mängden busiga shettisar
eller en sådan :devil: och ibland såhär :angel: :angel:.

mina flickor rider denna herre barbacka i ALLA gångarter.
men så fort herren är less på brudarnas försök till något vettigt dressyrarbet så skrapar han två gånger med hoven i ridhusbacken och då säger tjejerna "ojoj" då rullar sig eländet.

idag red vi ut i mjuksnön ute i padokken ja det tog inte många minuter innan jag hörde "ojoj" då stod mellan tejen Nadja och höll i tyglen medans herren rullade sig.

ja vad sägre man :smirk: :smirk:
 
Sv: Busiga ponnier..

När jag var yngre fick jag rida till en shettis som lärt sig att slänga huvudet åt sidan, hugga tag i ryttarens ben och dra av denne från ryggen:eek: Jag har heller aldrig suttit på en häst som klarade av att bocka så långa serier i rad som denna. Det var en lärorik tid...

Men det blev ordning på honom tillslut också efter mycket blod svett och tårar. Fast någon ängel blev han ju aldrig....
 
Sv: Busiga ponnier..

vart, skall man börja med ?

Dockan shettis, kastae av mig på travbanan (varejgång) & satte sig sedan på mig..,

Muhammed : 1 åríg minishettishings, rullar sig på en, biter tag i knäskålen och katar sig bakåt.

Loje fjording : Bockar & sätter sig ner.

grållan : backar & sätter sig på motorhuven när hon försöker komma undan små barn som vill få henne att hoppa.

detta va bara ngr ;)
 
Sv: Busiga ponnier..

Min islänning är supersnäll i ridning & all hantering, men att stå på stallgången tycker han bara är för tråkigt. Han suckar & pustar och vill bara in i sin box, är han riktigt uttråkad lägger han sig på framknäna och står så till man kopplar loss honom. /Linda
 
Sv: Busiga ponnier..

jag skulle ut och tävla i med min ena häst i söndags. När jag var som mest stressad och sprang ut och in med de sista sakerna till bilen så passar en viss shettis på att rymma ur min utbryningssäkrade hage på de mest märkliga sätt två gånger efter varandra. Hon bara med! Tillsut fick hon spendera dagen i boxen, den lilla rymmaren:mad:
 

Liknande trådar

Hästhantering Jag använder en kär väns nick så vet ni vem jag är annars så håll det för er själv. Idag hände något som jag inte vet hur det gick till...
2
Svar
26
· Visningar
4 461
Senast: skuggi
·
B
Ridning Har blivit lite nyfiken på hur era liv har sett ut inom hästvärlden. Både motgång och framgång! Får väl lov att börja själv att berätta...
2
Svar
21
· Visningar
6 150
Senast: annathegreatest
·
S
Träning Min kusin har fått sin första ponny som bor här hos mig. Han är en svensk ridponny med mycket haflinger i förmodligen. Han ser precis...
Svar
14
· Visningar
1 608
Senast: Blueberry
·
K
Hästmänniskan Måste be om hjälp nu för det är lätt att man sätter sig på sin egensida och låser sig. Jag är i faight med en tidigare kompis, hon har...
2
Svar
30
· Visningar
3 349
Senast: Hattifnatten
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp