Busig ponny

Thrill

Trådstartare
Tänkte ni duktiga bukemänniskor borde kunna veta vad jag ska göra.

Min kompis har skaffat en medryttarhäst, en stor c-ponny med ålder 17 år. Han är väldigt duktig på att hoppa, men i dressyr är han stel som en planka. Hon rider ganska bra, men är lite rädd av sig. Då han bara blir riden 1-2 (!!!!!!!) ggr i veckan är han otroligt pigg när hon rider och det brukar bli att han bockar när dom rider ut. Hon har bara ridit honom i 3 veckor ungefär, och han brukar busa när han är ute. Han har t o m bockat av henne två ggr. Han är supersnäll på banan och jättecharmig osv. Problemet är bara att ägaren berömmer honom när han bockar, vilket jag tycker är helt sinnesjukt. För hon tycker det är kul :crazy: Jag funderar på att börja rida denna bråkstake några ggr i veckan, så jag kanske kan hjälpa till att få honom i konditon = må bättre osv. Hur tycker ni jag ska göra? Longera och gå mycket promenader i början (så han blir lite lugnare) eller strunta i honom helt? Jag vill bara inte att en sådan fin personlighet ska förstöras.. Vill också gärna ha lite övningar som kan mjuka upp honom.

:bow:
 
Sv: Busig ponny

Om jag inte var vare sig ägare eller medryttare till en häst hade jag över huvudtaget inte brytt mig om att försöka fostra den. Men om du vill rida den får du väl fråga ägaren om du också får bli medryttare, eftersom det varken är din eller din kompis häst?
 

Liknande trådar

Hästmänniskan Hej! Jag är 12 år och älskar hästar! Min dröm är att ha en egen ponny. Jag har ridit i ungefär 7 år på ridskola. Och just nu rider jag...
2
Svar
34
· Visningar
2 227
Hästhantering Hej alla, långt inlägg och jag ber om ursäkt men har mycket att skriva. Jag har redan ett konto här på buke, men då detta känns alltför...
Svar
19
· Visningar
1 599
Senast: Freazer
·
R
  • Låst
  • Artikel Artikel
Dagbok Nu är det höst! Kanske inte egentligen men skolan har börjat idag så då räknas det som höst tycker jag! Så dethär kommer vara min höst...
5 6 7
Svar
129
· Visningar
11 000
Senast: Gunnar
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 382
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp