yasmineA
Trådstartare
Hej, har ett fjordingsto på 1.5 år. allt har gått bra men sista tiden har hon börjat stegra o busa när det kommer bilar eller händer nåt kul, tror mest att det är för att hon vill vara med o leka, men det är inte så kul att stå där på vägen med en häst som stegrar o bockar. Har repgrimma o försöker rycka ner henne, i övrigt är jag bara lugn o försöker vänta ut henne. har repgrimma men funderar på om nåt annat funkar bättre, bettlöst eller finns det nån western eller NH utrustning tex, vill inte ha nåt bett i munnen på henne.
Skulle ni sluta gå ut med henne ett tag, eller ta i mer med hårdhandskarna?
Hon går på lösdrift, tillsammans med mitt gamla sto så jag vet att det inte blir så mycket bus i hagen.
I stallet är hon go o gla o kan nog det som hon borde vid sin ålder. Stå uppbunden, verka hovar, gå in i transporten o går jättefint att leda i grimman när hon är koncentrerad.
Tacksam för lite tips
Skulle ni sluta gå ut med henne ett tag, eller ta i mer med hårdhandskarna?
Hon går på lösdrift, tillsammans med mitt gamla sto så jag vet att det inte blir så mycket bus i hagen.
I stallet är hon go o gla o kan nog det som hon borde vid sin ålder. Stå uppbunden, verka hovar, gå in i transporten o går jättefint att leda i grimman när hon är koncentrerad.
Tacksam för lite tips
Senast ändrad: