Bus och Apportering m.m.!

Sv: Bus och Apportering m.m.!

He he. Jajjemän. Jag ska så fort vi vaknat imorgonbitti sätta igång med detta. Blir så trött på henne när hon flamsar såhär. Men problem är till för att lösas,och vi har *pepparpeppar* inte stött på något speciellt förut. Utan allt har flutit på som smort! Uppdaterar efter morgondagens träning. Men hur reagerar jag bäst om hon börjar skutta runt med apporten i munnen i det korta kopplet?:crazy: Skall även på privatlektion i lydnad med den stora vovven imorgon fm. Spännande och se vad dom tycker!:)
 
Sv: Bus och Apportering m.m.!

He he. Jajjemän. Jag ska så fort vi vaknat imorgonbitti sätta igång med detta. Blir så trött på henne när hon flamsar såhär. Men problem är till för att lösas,och vi har *pepparpeppar* inte stött på något speciellt förut. Utan allt har flutit på som smort! Uppdaterar efter morgondagens träning. Men hur reagerar jag bäst om hon börjar skutta runt med apporten i munnen i det korta kopplet?:crazy: Skall även på privatlektion i lydnad med den stora vovven imorgon fm. Spännande och se vad dom tycker!:)

Du bara tar hunden i kopplet inte märkvärdigt alls men är bestämd va du menar så du har klara signaler för din hund.
 
Sv: Bus och Apportering m.m.!

Hmm. Vet inte riktigt vad jag ska säga om dagens apportering. Vi slutade jättefint. Men innan vi kom dit så hade vi ett stort bråk. Hon satte sig på tvären och var jättegrinig och jag visade misstycke jag med. (För att göra en lång historia kort.) Men vi slutade kanonfint.Jag antar att det bara är att fortsätta som du skrivit så slutr hon förhoppningsvis flamsa i sinom tid och tr apporten på allvar. Ska koncentrera oss på lydnaden i veckan. Kurs på torsdag. Tack för alla goda råd.
 
Sv: Bus och Apportering m.m.!

Har hon börjat med det sen den nya hunden kom?? Det kan vara så enkelt att det ligger i psyket på henne att inte släppa för att hon är "rädd" att din andra tar den ifrån henne....
 
Sv: Bus och Apportering m.m.!

Hmm. Vet inte riktigt vad jag ska säga om dagens apportering. Vi slutade jättefint. Men innan vi kom dit så hade vi ett stort bråk. Hon satte sig på tvären och var jättegrinig och jag visade misstycke jag med. (För att göra en lång historia kort.) Men vi slutade kanonfint.Jag antar att det bara är att fortsätta som du skrivit så slutr hon förhoppningsvis flamsa i sinom tid och tr apporten på allvar. Ska koncentrera oss på lydnaden i veckan. Kurs på torsdag. Tack för alla goda råd.

Skit i om hunden sitter snett det är ju inte det du tränar du tränar ju på loss!

Det där är ett klassiskt misstag o bråka om allt med hunden gör det moment du ska träna inget mer. Du ska bara inrikta dig på släppandet inget annat. När du väl fått henne o släppa på kommando ja då kan du ju börja gå vidare i din appotering för o få det se ut som ett färdigt moment.
 
Sv: Bus och Apportering m.m.!

Att hon satte sig på tvären,menar jag alltså att hon satte sig emot mig. Hon vägrade alltså släppa,och var supergrinig. Inte att hon satte sig snett. Jag koncentrerar mig till fullo på att få henne att lossa.
Skumt,alldeles nyss kom hon in i köket med en strumpa hon hittat,jag sa loss,och hon släppte den i min hand!:confused: ;)
 
Sv: Bus och Apportering m.m.!

Har hon börjat med det sen den nya hunden kom?? Det kan vara så enkelt att det ligger i psyket på henne att inte släppa för att hon är "rädd" att din andra tar den ifrån henne....

Nejdå,det är inte det. Hon började med det nyligen. Och sen dess har vi tränat individuellt med samma resultat. Om man nu ska kalla det "resultat". Humpfr.. Hon har alltid apporterat som en bumerang!:confused: :D
 
Senast ändrad:

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp