Burkmat = dålig mage.

doglover

Trådstartare
Blir det så för era kissar?
Min Exotic får dålig/lös mage varje gång utav burkmat. Har testat alla möjliga sorter. Billiga som dyra, paté som vanlig.

Det enda han tål är torrfoder och tonfisk.

Är hoppet ute för honom?:p
 
Sv: Burkmat = dålig mage.

Hur pass van vid burkmat är katten? Hur vänjer du in nya sorter?

Och nej, mina katter blir inte lösa i magen av burkmat. De äter iofs främst BARF men de har plåtmagar.
 
Sv: Burkmat = dålig mage.

Vi har också en som blir dålig i magen av burkmat oavsett sort. Alla våra blir dessutom dåliga i magen av mjaus kattmat, både burkmaten och torrmaten.
Håll dej du till ett bra torrfoder;)
 
Sv: Burkmat = dålig mage.

Nej, mina katter äter nästan bara burkmat (MJAU) och de verkar bara må finfint i magen. Den lille blev ganska lös i början när han som unge vandes in vid blötmaten, men jag försökte vänja långsamt och med tiden gick det över.
 
Sv: Burkmat = dålig mage.

Mina katter varierar mellan olika våtfoder, kött och dylikt utan minsta problem i magen.
Förutom Rustie, som reagerar med diarré på MJAU burkar, men inte tetra.
De har plåtmagar, och jag är helt övertygad om att det har att göra med att de alltid fått en varierad kost. De är inte kräsna heller. ;)

Sols frågor är väldigt relevanta, hur går du till väga när du vänjer in det?
 

Liknande trådar

Katthälsa Min katt har blivit diagnostiserad med kronisk inflammation i gallgångar och tarmväggar och får kortison mot detta. Har ätit det i några...
Svar
5
· Visningar
463
Senast: Celinehenn
·
Katthälsa Har haft min katt i snart två månader och hon har haft lite problem med magen sen ett tag. När hon flyttade hit från katthemmet va hon...
Svar
14
· Visningar
1 467
Senast: Hazel
·
Övr. Katt Jag ska åka tåg med katten ca 24 timmar, fyra byten totalt. Någon som gjort det tidigare? Hur löser man det med låda? Katten är van vid...
Svar
3
· Visningar
626
Senast: ufot
·
Katthälsa Vår omplacering sen drygt en månad tillbaka har blivit lös i magen. Jag fick duscha av henne mitt i natten nu när jag upptäckte det...
Svar
5
· Visningar
743
Senast: Hoarfrost
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Tvättstugedrama
Tillbaka
Upp