Burfunderingar....

Red_Chili

Trådstartare
Jag har problem. Jag har tänkt köpa bur och har ingen aning om vad jag vill/bör köpa!

Jag kommer åka iväg på utställningar med båda hundarna (vilket inte blir speciellt ofta...), så det skulle vara praktiskt med en bur som båda ryms i (om det ens finns så stora burar?!).
Hemma så skulle det då och då vara praktiskt att kunna peta in unghunden i bur, men då behövs det ju inte en enorm bur.
Skulle jag åka bil vill jag gärna kunna ha buren där, men.. jag har ingen bil nu så jag vet inte om det ens är vettigt att tänka på det nu? Man kan ju "alltid" fälla ner baksäten och på så sätt få plats med en stor bur...

Men ja, vill jag ha en bur? en stor eller en mindre? vill jag ha två mindre?

Hur stor bur bör jag ha?
Hundarna är någon cm över 60cm i mankhöjd, vet dock inte exakt mått.

Sv: Burfunderingar....

Det finns enorma burar, så jag är övertygad om att du kan hitta en som rymmer båda. Jag har en stålbur hemma som är 130 lång tex. Gjord för en grandis ;)

Liknande trådar

Övr. Hund Så ny bil betyde tyvärr att vi måste köpa ny bur. Vi hoppades att den nuvarande buren från robust skulle funka men tyvärr lutar...
Svar
11
· Visningar
726
Senast: Hermelin
·
Övr. Hund Hej! En av mina hundar får inte plats i buren bak i bilen och behöver därför åka bältad i baksätet. Vi har hittills bara haft en filt...
Svar
13
· Visningar
924
Senast: fixi
·
Hundavel & Ras Hej, Vi är en barnfamilj som planerar att köpa en hund och skulle vilja ha tips på raser att titta på. Jag har själv växt upp med... 2 3
Svar
53
· Visningar
3 812
Senast: Sel
·
Övr. Hund Funderar allvarligt på att köpa regntäcke till hundarna nu! Den här hösten men framför allt vintern tycker jag det regnar mer eller...
Svar
19
· Visningar
925
Senast: TantAgda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka