wtf

Trådstartare
Åh det här är så skoj!! :D
250 liters akvariet som mina råttbrudar bor i nu är allt annat än snyggt, det passar defenitivt inte ihop med mitt vackra hem *delvis ironi* försöker få allt att se lite snyggt ut allt eftersom, (min sambo har varit en riktig skrotsamlare/"arvtagare" innan vi träffades) och har då kommit på att det ser ap-fult ut med det där bängliga akvariet..

såå... snälla sambon köper virke till mig förutsatt att jag bygger själv.. :) buren är gjord i en trästomme som ska målas svart (hyllplanen med men dom ska jag linda in i nån slags plast matta, vaxduk kanske?) och så ska sånt här 4 kantigt hårt nät sitta runt om :)
den är 150 hög, 90 bred och 40 djup och kommer passa fiiin fint vid databordet och hyllorna ovanför! det är alltså tänkt att hyllorna (som också är svarta) som sitter ovanför datorn ska gå ihop med buren så att det smälter samman till en å samma möbel.. eller nåt :)

nu har jag ONT i handen efter allt skruvande.. kom ju på att vi hade en borrmaskin efter att ha skruvat typ hälften *dum-märta*
synd att den ser lite sne å vind ut, men jag skyller på att jag är världens sämsta snickare :p

bilder kommer sen!

(glömde att tillägga att mina damer inte gnager på inredningen! synd bara att dom är ena riktiga kissråttor *morr*)

Sv: Burbygge

det tycker jag med! hoppas att den blir klar till helgen :D den står målad nu iaf, ska väl dutta på en gång till :)
sen bär det av till ikea å handla hyllplan :) wohooo!

nej akvariet ska jag sälja.. :)
men den där jääääkla häftpistolen gick sönder :(:(

Hahaha....bara skaffa en ny! :D

Hur går det annars med byggandet....nu får du skynda på, är ju nyfiken på hur det kommer se ut!

hehe jag har magic fingers för jag lagade den :D
buren blir klar img :D:D:D :bump:
har köpt det sista virket nu å ska bygga dörrarna img. annars sitter nästan allt på plats, färg, nät å sånt.. ända nät som inte sitter där det ska är taket :p
råkade få in en nätstump i benet :( *ajaj* det gick låångt in :eek: blooooodet forsade :p

Synd att du inte bor nära mig annars hade jag köpt det

jaa det var ju synd.. ska inte ha många kronor för den heller :p
fast jag kom på att det kanske skulle vara smart att ha den hemma hos föräldrarna när man åker dit, så att ratsen slipper bo i sin platslådebur (transport)

skojja bara, buren blir klar img :) eller kanske ikväll.. men det blir inflyttning img skulle jag tro :)

5553768.jpg

råttorna fick flytta in igår, men jag har inte hunnit inreda än.. ska göra det idag :)

så här ser den förra ut:
5553776.jpg

Klick-klicke-dick

Innan inredningen var på plats

Efter.

Första buren

Belsebub är trött

hehe joodå dom blev jätteglada! :)
hoppas dom inte kissar på väggen bara :p
dom brukar ju vara lata å kissa där dom sover, därför har jag köpt en kruka som dom sover i nu :D

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka