Bulor på ryggen.

Momento

Trådstartare
Min ponny har fått två små ärtstora knoppar och två större "bulor" på ryggen.
Han reagerar inte när man trycker på dom. Tyvärr ligger de större dumt till under sadeln.:(
Fick tips igår av massören att efter ridning sprita bulorna med t ex alsolsprit. Risken för fistelgångar finns sa hon.
Min fråga (som jag inte tänkte på igår) ska man raka pälsen där eller kan den vara kvar?:confused:
Hur hade ni gjort?
Taksam för alla svar.

/Elisabeth

Sv: Bulor på ryggen.

Jag hade låtit pälsen vara kvar, speciellt eftersom det är under sadeln. Känns om att det lätt kan bli skav annars.
Det är inte "sadelknutor" har har fått?:confused:
Annars har jag också erfarenheten att det brukar hjälpa lite om man tvättar med t.ex alsolsprit.

Lycka till!!

Sv: Bulor på ryggen.

Har haft samma problem förra hösten,det var troligen"proteinknutor"
d.vs för mycket protein,tog ett halvår:confused: innan de försvann.
så se över foderstaten.

Liknande trådar

Utrustning Är i akut behov av ny sadel till hästen. Har några andar trådar här där jag testar två sadlar, Prestige Michel Robert(34/17 ullstoppad)...
Svar
7
· Visningar
2 632
Senast: Oknytt
·
Hästvård Jag köpte för nästan två och ett halvt år sedan en häst med kissing spines. Det har varit otroligt mycket jobb med honom, främst...
Svar
16
· Visningar
3 727
Senast: klystron
·
Hästmänniskan Gammal användare - nytt nick för att få helt utomstående åsikter på problemet, som inte grundar sig på inlägg jag skrivit tidigare...
2
Svar
38
· Visningar
12 323
Senast: QueenLilith
·
Hästvård Hej! Jag har ett tolvårigt D-Ponny sto som jag tävlar dressyrklasser på, det finns nog några som sett mina inlägg här på Buke. Jag har...
2
Svar
21
· Visningar
4 452
Senast: mackan
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Liten fodertunna?
  • Annonsera mera hundar 2