bullig mage

misan

Trådstartare
vårt högdräktiga sto (330 dagar i lördags) har fått en lustig form på sin mage. då vi inte har så mycket erfarenhet av "fölmagar" så vill vi bara kolla om det är normalt.
magen är hård mitt under och ganska långt fram, allra längst fram mellan frambenen har det nu bildats en bulle som är dallrig. den bullen var för några dagar sedan mitt under magen men har vandrat framåt. vad är det för nåt?

Sv: bullig mage

Vad jag lärt mig nu så är det vätska, inget farligt. Stoet har mycket mer vätska i kroppen då hon väntar föl.
Och att hon har en lustig form på magen är att fölet ligger i rätt läge, för fölning

Hej! Jag väntar mitt första föl (pållas andra) och har heller ingen erfarenhet av "fölmagar". Min älskling har/ser ut som din häst, under magen. Hon har också "daller" mellan frambenen. Jag har också funderat/oroat mig lite över vad det varit för något?! Men va tusan... Jag har kommit fram till att jag oroar mig alldeles för mkt! :D :o :angel: Antar att det är likadant för dig, om det nu är ditt första föl? Så länge våra pållar är pigga och välmående, så är det väl bara att konstatera att det är naturens gilla gång att pållarna blir/ser väldigt annorlunda ut, när de är dräktiga! :rofl:

Låter som om det kan vara ödem? Min häst fick det under magen & mellan frambenen då hon var dräkig ifjol. Inget farligt.

åh vad skönt, det var precis vad jag ville höra! att andra haft det likadant och att det inte är farligt. :)

Liknande trådar

Hästvård Hej! Igår var vi med vår nyinköpta valack på Strömsholm för en TMS. Jag som inför det här besöket letade information om denna...
Svar
8
· Visningar
4 866
Senast: Jamtland
·
Hundhälsa Ska försöka fatta mig kort om min hunds mer eller mindre diffusa symptom och historiken av dem... är givetvis under utredning hos...
2
Svar
30
· Visningar
6 069
Hästvård Hej, jag köpte mitt sto i Maj 2019 och kände ganska direkt att hon inte var samma häst som på provridningen.. hon var ändå rätt framåt...
2
Svar
27
· Visningar
6 562
Senast: sorbifolia
·
Avel Som en spin off från tråden om antibiotika och avel. Seminverksamheten ger stora möjligheter till hingstval, hingstar från hela världen...
2
Svar
34
· Visningar
5 291
Senast: ginnies
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2025
  • Retrievertråden