Bulbyl - en främmande fågel

Sv: Bulbyl - en främmande fågel

Itchie skrev:
Någon som har erfarenhet av bulbyler? Används de som burfågel? Finns de i Sverige?

Att de finns i vilt tillstånd har jag hört, men aldrig hört att de används som burfågel.

Såg en annons, det är därför jag undrar (lite diskret).

Ja, jag googlade också. ;)

Men hur är det med burhållning här i Sverige?

Pycnonotus cafer. Bulbul, bulbyl.

Red_Vented_Bubul.jpg

Senast ändrad:

Ja, det verkar vara svårt att hitta info... Dominikaneränka (Vidua macroura) är CITES-listad, men inte Pycnonotus cafer.

Ett litet förtydligande: jag har alltså hittat annonser på nätet med dessa arter till salu. Eftersom jag aldrig hört talas om dem innan blev jag misstänksam till om man får hålla dem som burfåglar i Sverige, därav denna tråd...

Senast ändrad:

Liknande trådar

Hundträning Hej och hjälp!... Har en retriever av jakttyp som tidigare velat apportera vilt, från 5 månader till 1-1,5 års ålder, men som nu ca ett...
Svar
10
· Visningar
1 040
Senast: bobbbo
·
Övr. Djur Posta här om bra djurvideos som finns på youtube. Trodde inte att jag skulle titta en timme på ugglor men fastnade totalt Älskar...
Svar
0
· Visningar
120
Senast: MJLee
·
Hästmänniskan Ni som jobbar med djur, eller relaterat till djur. Vad jobbar ni med och hur gick ni till väga för att nå yrkesrollen? Är intresserad...
Svar
0
· Visningar
180
Senast: Lucifer
·
Hundavel & Ras Jag har tänkt att frysa in sperma från min ena hane i år, i fall att jag själv vill använda honom längre fram. Är det någon som har...
Svar
2
· Visningar
689
Senast: Linda_A
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Border collie?
  • Är dagens hundägare eller hundar problemet?
  • Täcke...

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka