Bukt på att hästen vill hem..

J

JohanssonMalin

Jag har en häst som jag har berättat om förut här och jag har fått ett par olika tips på vad jag kan hitta på när hästen vill vända hemåt ochär envis. Jag har gjort så här..

Då hon vänder så får hon backa och sen gör jag framdelsvändning och travar en bit och berömmer henne då hon gjort det. Hon brukar snabbt där efter att vända igen och då gör jag samma sak igen och igen. Vad tror ni om det ? :)

Sv: Bukt på att hästen vill hem..

min förra häst höll också på sådär,men han hade extrem sällskapssjuka,ville inte ens gå själv på galoppspåret som går runt hela anläggningen,så man ser allt och alla. Men jag brukade göra så att om han vände sågjorde jag en volt och kom fram i trav i den och sen drev jag honom ordentlig frammåt dit jag ville ett drygt 10 meter sen saktade jag av och fortsatte. Sen upprepade jag samma sak igen om han gjorde om det,han brukade sluta när stallet hade kommit utom synhåll.;)

Liknande trådar

Ridning Min medryttarhäst är världens snällaste, tryggaste och lugnaste pojke, för någon vecka sedan red vi förbi ett garage där någon plötsligt...
Svar
6
· Visningar
2 286
Senast: SkorpSmulan
·
Hästmänniskan Efter många månader av hästletande så hittade jag äntligen hästen med stort H. Men, under besiktning han var halt på böjt spår i trav i...
2
Svar
27
· Visningar
4 148
Hästmänniskan Hej! Jag skaffade min älskade häst för snart 2 år sen och är i stallet varje dag och älskar det. Tyvärr är det konstant någonting i...
Svar
14
· Visningar
1 336
Hästhantering Jag har en unghäst som backar ur transporten så fort jag försöker stänga bommen. Vi har tränat MYCKET, minst 2 gånger i veckan under fem...
2
Svar
21
· Visningar
2 682

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama
Tillbaka