Buketräff!! Småland/Blekinge/Skåne/Öland!

Sv: Buketräff!! Småland/Blekinge/Skåne/Öland!

Jag har malle och lapsk vallhund :)

Den lapske har fått testa på ALLT. Med Mallen hade jag ett mer genomtänkt mål så med honom kör jag spår, sök, lydnad och patrull.

Vad roligt :) Jag har en dvärgpudel och en saluki!

Lör 6 okt: attheedge, paradox
Sön 7 okt: attheedge, paradox,

Lör 13 okt: tantagda
Sön 14 okt: tantagda

Lör 20 okt: attheedge, paradox, Xillie, Netted
Sön 21 okt: tantagda, attheedge, paradox, Xillie, Netted

Lör 27 okt: tantagda, attheedge, paradox, Disen, Netted
Sön 28 okt: tantagda, paradox, Disen, Netted

+ Xillie, kul att ni vill vara med!

Alla är självklart välkomna oavsett nivå och ambition, vi hjälps åt så gott vi kan :)

Dvärgen ser ju hur frän ut som helst på din bild :D

Jo, hon är en riktigt frän och häftig liten hund :D Tyvärr har hon haft diskbråck vilket har lett till att jag inte har vågat göra så mycket med henne. Men nu börjar jag bli sugen på att börja träna något. Hon har så mycket att ge, den lilla clownen :D

Men stackars :(. Hur gammal är hon? Vad var diagnosen och vad gjordes för henne? Är risken stor att hon får problem igen?

Vi kanske kan hitta något spår med lättare terräng åt henne då? Så att hon inte behöver hoppa och klättra så mycket.

Hon är bara 5 år. Det blev aldrig fastställt till 100 % att det var just diskbråck, men hon behandlades för det. Det var den första nackkotan på henne som drabbades, hon hade också sedan tidigare varit inne för en "sträckning" i ländryggen på ett annat djursjukhus. Men där vi var sist, kunde de på röntgen sen se en avvikelse med mindre avstånd än normalt mellan ett par kotor, både i nacken och ländryggen. Hon blev inte förlamad eller så, men nu sist var nacken helt fixerad på henne, hon kunde knappt gå och gick i sidledes, och hon hade så sjukt ont att det verkligen gjorde ont i mitt mattehjärta. Låg inne i 5 dagar :cry:

Det var stillhet och mediciner som fick läka henne. Numera mår hon hur bra som helst! :) Men veterinären sa att det kan ju komma tillbaka, man vet inte. Så därför får hon inte gå i trappor eller hoppa upp i möbler eller liknande. Egentligen ska hon väl inte leka och springa överdrivet heller, varken med leksaker eller andra hundar. Men på den punkten låter jag henne hållas, givetvis försöker jag begränsa det så att det inte blir överdrivet, men hon skulle inte vara lycklig annars. Hon är världens busigaste tjej :D

Och ja, det hade varit jättebra för hennes skull om vi kunde hitta något sådant :)

Aj aj... Ja det är alltid en svår vägning vad gäller hur mycket man ska låta dom få gå igenom för att få behålla dom i sitt liv. Min gamle har också haft väldiga problem med ryggen. Men det hålls i schack just för tillfället. Han busar och röjer gärnet jämt. Ser han stel ut någon dag så drar jag ner på tempot lite. Haltar han så får han carprodyl i ett par dagar utöver vilan.

Det är som du säger, dom måste ju få vara hundar trots allt.

usch då, det låter inte så himla roligt det heller :( tråkigt när de får besvär våra vänner... men precis, det är det allra viktigaste!

*knapplån*

Puttar lite och undrar när beslut kommer tas om vilken helg/dag som blir aktuell? Verkar vara lika många som kan den 21.a som den 27.de? Själv håller jag såklart tummarna för 20 eller 21.a, men synd att Disen isf inte kan komma? Hur som helst vore det jättekul med en träff!

Jag satt precis och skulle putta tråden lite :)

Vad säger ni gänget? Sista chansen på Söndag den 30e?

Jag har andra hundaktiviteter den helgen. Jag hoppas dessutom på att kunna besöka några vänner i Vetlanda helgen den 27e + köra lydnadstävlingen i samband med det. :)

KL
Nu surfar jag från mobilen så nån vänlig själ kanske kan fylla i mitt namn på listan? Av dom dagarna som det ser ut att kunna bli kan jag bara lördag 20 oktober. Instruktörsutbildning och kurser sätter käppar i hjulet för mig.

Delvis KL

Så hörni, listan ser ut såhär nu:

Lör 6 okt: attheedge, paradox
Sön 7 okt: attheedge, paradox,

Lör 13 okt: tantagda
Sön 14 okt: tantagda

Lör 20 okt: attheedge, paradox, Xillie, Netted, emma82maria
Sön 21 okt: tantagda, attheedge, paradox, Xillie, Netted

Lör 27 okt: tantagda, attheedge, paradox, Disen, Netted
Sön 28 okt: tantagda, paradox, Disen, Netted

Det blev alltså oavgjort mellan flera datum, vad gör vi nu? :angel:

Jag kan just nu inte komma på vad som gjorde att jag inte kunde den helgen. Jag ska återkomma när jag har kikat lite bland tävlings- och utbildningskalendrar (dax att samla allt kanske? :crazy:)

Ja, vad gör vi nu?:confused:

Jag kan tyvärr inte lösa det så jag kan komma den 20:e, (blivande) guddottern döps då. Men om Disen kan den 21:e också borde det väl bli då?

Ja det blev ju lite jobbigt att det var flera datum med lika många!

För spårningens skull så tror jag det är lättare att få tag i mark sista helgen i oktober, då har älgjakten varit igång i tre veckor och det brukar vara lättare att komma intill... Vissa markägare vill ju helst inte ha en massa folk i skogen under jaktperioden. Men det ska säkert lösa sig! :)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka