Bukesidan är för stor...

M

minternet

Vad är det som har hänt? Helt plötsligt måte jag scrolla i sidled för att kunna se hela inlägg och så vidare... Inga inställningar är ändrade i min dator och jag har dessutom en jättestor skärm...
Är det forumet som ändrats?

// M

Sv: Bukesidan är för stor...

Så är det för mig också, fast inte på buke iof, utan på en annan hästsida. Håller på att bli galen på det. Någon som vet vad det beror på?

Är det kanske i någon speciell tråd eller någon speciell del det har blivit så. Återkom gärna med en länk till en sida där det är så.

Kan det vara så att du ändrat upplösingen på skärmen, att särmen är stor innebär bara att man kan om man vill visa många pixlar har man ställt in den att visa få, får inte mycket plats i alla fall.

Ett annat tips om man har liten upplösning på skärmen kan vara att fälla ihop Innehålls-menyn helt då tar den i princip ingen plats alls.

Troligast är dock att någon lagt in något i en tråd som gjort sidan för bred.

Gunnar skrev:
Är det kanske i någon speciell tråd eller någon speciell del det har blivit så. Återkom gärna med en länk till en sida där det är så.

Kan det vara så att du ändrat upplösingen på skärmen, att särmen är stor innebär bara att man kan om man vill visa många pixlar har man ställt in den att visa få, får inte mycket plats i alla fall.

Ett annat tips om man har liten upplösning på skärmen kan vara att fälla ihop Innehålls-menyn helt då tar den i princip ingen plats alls.

Som denna då: http://www.bukefalos.com/f/showthread.php?t=637188
En bild som är jätte stor finns i tråden.

ingen ändrad upplösning...
Jag ska kolla när det är den blir för bred, för det är ju inte alltid som det är så har jag upptäckt, det skulle mkt väl kunna vara bildtrådar..

Tack för svar// M

Jag irriteras av att vissa länkar kapas inte i vissa trådar, speciellt när man kollar på översikten på ett forum när man ser alla trådar, oftast är länkarna jättelånga och kapas inte av utan trycker allt så det blir bredare! :mad: .

Men brukar det inte bli så när nån har lagt in gigantiska bilder? Då blir hela Gnägg alldeles för brett. Det kom iaf min programmerare till sambo fram till när jag beklagade mig.

Gunnar skrev:

Jag har samma problem- det ändrades bara för ett tag sedan..
M.v.h

Men du, leta på ÄU om en tråd som heter ":rofl:" å se den på översikten över äu, asså, så du ser andra trådar över och under så ser du att forumet inte "klippt" länken. ASIRRITERANDE! Speciellt på äu då den puttas upp hela tiden å man får scrolla å scrolla!.

Beror inte på ändrade inställningar i datorn, utan det är något som händer med Buke-sidan. Hände mig för några minuter sedan när jag var inne på senior. När jag slog på datorn på morgonen var sidbredden som vanligt, när jag sedan vid ett tillfälle uppdaterade överblickssidan över senios inlägg så blev den för bred så jag får nu scrolla i sidled.

http://www.bukefalos.com/f/forumdisplay.php?f=83

Har hänt ett par gånger förr också, men sedan blivit bra av sig själv några timmar/någon dag senare.

Kanske kan vara så som någon skrivit innan, att det beror på att någon lagt in en bild som är för stor. Just nu finns problemet på sid 1 på senior, men inte på sid 2.

Garpen skrev:
Kanske kan vara så som någon skrivit innan, att det beror på att någon lagt in en bild som är för stor. Just nu finns problemet på sid 1 på senior, men inte på sid 2.

Jag lade just in lite för många bildlänkar i min "Grattis Carola-tråd".
Och då blir sedan bred, eftersom inte länkarna "bryts av"....:o

Sorry...tänkte inte på det...:o

Aha, där har vi boven i dramat och svaret på frågan!

Helt ok, tänker itne vara sååå arg på dig, det intressanta är att vi har fått ett svar på varför det blir så här. :idea:

Men borde inte även länkar kunna brytas av så att detta problem inte uppstår?

Om ni har problem med att den här tråden inte får plats på bildskärmen, så får ni sluta att surfa med mobiltelefonen ;)

Många med stora och bra skärmar verkar ibland inte veta att man kan ändra upplösning på sin bildskärm.

Har man hyffsad syn och bildskärm inköpt de senaste 5 åren eller 10 kanske bör man kunna ha en upplösning av 1024x768 pixlar på de flesta datorer, minst. 1280x1024 fungerar bäst på de flesta nyare platta skärmar.

Om ni använder Windows kan ni högerklicka på skrivbordet, välja Egenskaper sedan fliken Inställningar. Ändra där skärmupplösning så får ni se.

Ni som inte har platta skärmar kan kanske få mer flimmer än ni hade, oavsett detta kan det vara bra att titta in under knappen Avancerat.
Under fliken Bildskärm väljer ni högsta möjliga frekvens.

Jag vore jätteglad om ni kunde återkomma, med vilka upplösningar ni hade och vilka frekvenser.

Jag har inga sådana problem annat än vid Bautastora bilder..
Skärminställningar = 1280 x 768 bildpunkter + 32 bitar i färgkvalitet
Inget flimmer och jag har en 17" vanlig skärm, som har 5 år på nacken.

Mobiltelefonen????:confused: Sorry men min Fizz vet inte ens vad internet är för något....:angel:
Jag har en 21" skärm som är inställd på 800*600 bildpunkter, ålder på den har jag inte en aning om eftersom jag köpte den begagnad för snart tre år sedan....

/Carina :eek:

Normalupplösning på en 21"-skärm är väl normalt i närheten av 1600x1200 bildpunkter.
800x600 brukade man ha på 14"-skärmar.
Kan du inte prova att till att börja med ändra till 1024x768.

1280x1024 bör vara det minsta du använder på en sådan skärm när du vant dig med att det ser mindre ut, anser jag.

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·
Hundhälsa Jag har gjort en del inlägg här tidigare om min hund som lider av mentala "problem" (vet inte hur annars jag ska beskriva det i korta...
2
Svar
38
· Visningar
3 222
Senast: Sesca
·
Kropp & Själ Jag har tidigare aldrig haft några större problem med att prata inför folk. Jag har absolut varit nervös inför tal eller större...
2
Svar
25
· Visningar
1 902
Tjatter Idag den 20 oktober 1650 har jag Kristina krönts till landets drottning vid kröningsriksdagen i Storkyrkan. Jag har färdats genom...
19 20 21
Svar
416
· Visningar
7 324
Senast: Gabby_Ossi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar