Ja visst är hon. Hon hade varit grymt bra som partiledareJag ser Min sanning med Birgitta Olsson och himlar vad jag tycker att hon är bra. Jag undrar vart vi hade varit idag om hon blev partiledare.
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
OBS: This feature may not be available in some browsers.
Ja visst är hon. Hon hade varit grymt bra som partiledareJag ser Min sanning med Birgitta Olsson och himlar vad jag tycker att hon är bra. Jag undrar vart vi hade varit idag om hon blev partiledare.
Jag gillade alltid henne också, synd att hon inte vann det där partiledarvalet. Hon och Annie Lööf tillsammans hade kanske kunnat få mig att bli liberal tillslutJag ser Min sanning med Birgitta Olsson och himlar vad jag tycker att hon är bra. Jag undrar vart vi hade varit idag om hon blev partiledare.
De lär sänka priserna förr eller senare. Det är ett vallöfte som måste införlivas, väljarna skulle inte förlåta dom annars. Vissa löften kan brytas i kompromissens namn, men andra bara måste hållas.Det börjar bli bråttom nu om SD ska hålla sitt vallöfte och sänka dieselpriset med 7 kr, den 1 oktober lägga skatten på igen och priserna skjuter i höjden.
De lär sänka priserna förr eller senare. Det är ett vallöfte som måste införlivas, väljarna skulle inte förlåta dom annars. Vissa löften kan brytas i kompromissens namn, men andra bara måste hållas.
Tror du inte att SD:s väljare skulle kräva att man begränsar invandringen då, så bränslepriserna kan sänkas?Det är nog lugnt. Så länge de bara hittar ett sätt att skylla de höga bränslepriserna på invandringen så köper uppenbarligen SD:s väljare precis vilka stolligheter som helst.
Frågan är om M kommer få igenom speciellt mycket skattesänkningar, med tanke på lågkonjunkturen och SD:s stora inflytande. Jag vill minnas att för detta moderata finansministern Anders Borg höll tillbaka skattesänkningarna under finanskrisen 2009 med motiveringen just att det var lågkonjunktur, och folk accepterade det. Och att dra in på socialförsäkringssystemen är ju lite känsligt när många väljare kanske blir arbetslösa nu under mandatperioden.Mtp att Ryssland nu utökar konflikten i Ukraina och Feds just trippelhöjde reporäntan vilket gjorde att Wall Street rasade så är USA (och Sverige) på väg in i en allvarlig global lågkonjunktur. M kommer att prioritera skattesänkningar och indragningar på socialförsäkringssystemet och jag håller det för mycket otroligt att SD kommer kunna infria sitt vallöfte, särskilt så snart och särskilt som inflationen, energi och bränslepriserna fortsätter skena.
Tack för att du orkar!
Så mycket vanföreställningar som skapas med rubriker och sociala media.
Det är mer än såFast har inte skjutningarna ökat? Jag kan iaf inte minnas att det tidigare var så många skjutningar där oskyldiga drabbats som nu. Emporia, kvinnan och barnet på lekplatsen, flickan som var ute med hunden osv.
Jag skulle önska att när det refereras på det här sättet till specifika uttalanden/händelser så kan man ge i vart fall tillräcklig info för att det ska gå att pussla ihop sammanhanget eller veta vad det är för uttalanden det handlar om ifall det inte länkas något.Oj oj. L verkar väldigt pressad i förhandlingarna enligt AF. Positivt att det är Mats Persson som är frontfigur. Han är SD vänlig
Oj oj. L verkar väldigt pressad i förhandlingarna enligt AF. Positivt att det är Mats Persson som är frontfigur. Han är SD vänlig
OK, nu gick det att hitta vad det var som talades om tack vare ett inlägg med lite substantiell information...Undrar hur länge det kan hålla när man ser det som så positivt att det finns en ”marginell övervikt bland L-ledamöterna” som inte är med i ett ”våldsamt motstånd mot att ge SD inflytande”. Vilket är en typiskt konstig Aftonbladet-formulering för övrigt, det pågår inget våld och även om man är upprörd kommer trycket på den röda knappen inte vara en våldshandling om man inte klarar att tolerera rasisternas inflytande.
Undrar hur länge det dröjer innan "nya liberalerna" bildas och tar med sig de få liberaler som finns kvar i partiet
Tveksamt om det är en smart taktik i ett parti som oväntat klarade sig över 4%-spärren.Undrar hur länge det dröjer innan "nya liberalerna" bildas och tar med sig de få liberaler som finns kvar i partiet
Är det Aftonbladet du menar? Varför läser du en vänstertidning? Expressen är din tidning.Oj oj. L verkar väldigt pressad i förhandlingarna enligt AF. Positivt att det är Mats Persson som är frontfigur. Han är SD vänlig