Bukes valvaka del 2 - regeringsbildningen

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså ja... ni svarar med knasiga smileys. Om och om igen. Ingen här har svarat t ex @Smoothi. Det är väl bara att göra? Utan knasiga svar.

Ni föder motståndare med icke svar.
Men snälla nån, vad är det här för skuldbeläggande? Vem har gett dig rätt att lägga något slags ensidigt pedagogiskt-moraliskt ansvar på vissa användare här? Ibland är ju hur någon bemöts ett direkt resultat av hur den personen betett sig. Jag vet inte varför du tror att interaktionerna här skulle vara annorlunda än i livet i stort - ömsesidiga.

Folk bär själv ansvar för hur de beter sig och vilken information de söker upp och tar till sig. Jag tycker flera här har uppvisat ett enormt tålamod och stor intellektuell generositet. ”Jag blev nazist för att några på ett hästforum inte var snälla mot mig/inte utbildade mig i all evinnerlighet och lyckades övertyga mig mot min vilja på något magiskt vis”, det håller inte.

Jag reagerade på att det krävs svar av vissa här och en del kan skriva/påstå lite vad som helst.

Jag frågade om ett inlägg. Behöver jag innan person svarat hur fel det kan vara?

Sjukt less på tyckande så frågar varför eller hur. Innan jag påstår någon är vidrig.
Du var ju enligt egen utsago less på Buke redan innan du skapade din användare, något du gett uttryck för i flera olika trådar, av flera olika anledningar. Det kanske ger en sämre utgångspunkt för en förutsättningslös diskussion?

Har du nånsin tänkt på att det kanske inte är upp till alla andra här att motbevisa dina nidbilder och leva upp till just dina krav? Det blir väldigt tröttsamt att förhålla sig till så mycket mer än det diskussionen faktiskt handlar om.

:laugh: men återigen så är det sosse källa. Lögner alltså som vanligt

Stupstocken en stock med urgröpning i mitten för halsen, motsvarande dels skampåle, dels spöstock.

Återigen hittar inget om att nån vill införa stupstocken

Den som har följt den ekonomisk-politiska debatten de senaste 15 åren förstår ”stupstocken” bildligt - inte bokstavligt. I relation till sjukförsäkringen så handlar det om att återinföra den bortre tidsgränsen i sjukförsäkringen, som avskaffades 2016. Alliansen intförde den år 2008.

Förhandlingarna verkar ha mynnat ut i en stramare migrations politik och längre fängelsestraff för brottslingar. Mer exakt får vi väl veta snart. Färre ska få stanna iaf

Jag håller inte alls med. Helt enkelt. Antal brott har varit ganska stabilt sedan 1990, däremot är uppfattningen att antalet brott ökat ganska utbredd - vilket påverkar trygghetsundersökningar. Antal poliser per capita är större än för 20 år sedan, kriminalteknologin har revolutionerats enormt positivt. Vården satsas mycket mer på och erbjuds i mycket större omfattning.

Skolan har stora utmaningar, och nådde sin allra lägsta nivå för 10 år sedan i internationella mätningar. Sedan dess lite bättre för varje år.

Det handlar inte om förnekelse, det handlar om att förhålla sig till fakta och verkligheten.

Om man sedan tittar på andra områden som jämställdhet och människors frihet har vi tagit stora kliv framåt.

Jag ser med oro på framtiden dock; eftersom just fakta och kunskap är det som relativiseras fortast i en värld full av populism och repression.
Tack för att du orkar!

Så mycket vanföreställningar som skapas med rubriker och sociala media.

Om den beskrivningen stämmer har ju SD sålt sig extremt billigt. Eller sålt och sålt, de har väl gett bort sig gratis eftersom det där är var Moderaterna ändå vill själva 🤷‍♀️

Mmm, var det inte många arbetslösa som röstade på SD? Grattis när SD ser på när M sänker skatter för höginkomsttagare och samtidigt försämrar villkoren för arbetslösa. Ni fick som ni ville.

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Samhälle Person X lever på existensminimum pga utmätning av skulder, hen är pensionär och i behov av hemtjänst. Det finns en tidigare historia av...
Svar
4
· Visningar
701
Senast: MiaMia
·
IT & mobiler Som en fortsättning på den här tråden om att marksänd TV inte längre finns för betalkanaler...
2
Svar
25
· Visningar
546
Senast: MJLee
·
Samhälle Han förtjänar en egen tråd. Han var verkligen en av de mest färgstarka och effektiva politiker (finansministrar) Sverige har upplevt...
Svar
6
· Visningar
258
Samhälle Jag börjar med att hissa appen Too good to go. Igår tog jag en kasse från macken, 39:-. Fick en full frukost till oss idag och lite...
Svar
8
· Visningar
930

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka