Bukes superspartips.

*Köper kvalitets produkter för hud- och hårvård. Mycket drygare och behöver inte tvätta håret lika ofta, huden håller sig finare.
*Gäller samma för kläder och skor. Köper färre plagg med bättre kvalité som håller sig snyggare längre. Rea is my BFF!:D
*Lagar ofta matiga soppor
*Köper kvalité mat till hund och häst = går åt mindre.
*Köper tvättmedel och städprodukter på ÖB eller liknande butiker, har även insett att dentastix är 30kr billigare där än i djurbutiken.
*"Råkar" hämta hundarna hos föräldrarna när de brukar äta kvällsmat så finns det oftast kvar till mig med :angel:;)

Jag ringde runt till hus- och bilförsäkringsbolag idag i samband med att vi ska flytta. Jag hade fått lite offerter på hemförsäkring tidigare där den bästa för vårt hus låg på 5000 kr om året. Jag ringde en vända till och fick ner den till 4400. (Det blivande huset alltså.) Tog bilen en vända till och genom att flytta den till samma som jag kommer att försäkra huset i så fick jag ner årspremien 700 kr, trots att jag ökade körsträckan.
När det gick så bra så tog jag elen också, 77 öre kwh inklusive allt, och löfte om att aldrig behöva betala någon månadsavgift/årsavgift. (vilket annars brukar lägga några ören till elpriset.)

Jag ringde runt till hus- och bilförsäkringsbolag idag i samband med att vi ska flytta. Jag hade fått lite offerter på hemförsäkring tidigare där den bästa för vårt hus låg på 5000 kr om året. Jag ringde en vända till och fick ner den till 4400. (Det blivande huset alltså.) Tog bilen en vända till och genom att flytta den till samma som jag kommer att försäkra huset i så fick jag ner årspremien 700 kr, trots att jag ökade körsträckan.
När det gick så bra så tog jag elen också, 77 öre kwh inklusive allt, och löfte om att aldrig behöva betala någon månadsavgift/årsavgift. (vilket annars brukar lägga några ören till elpriset.)
5000:- för en hemförsäkring?? Du menar inte husförsäkring?

Liknande trådar

Hästvård Det går ju åt en del pälsglans så jag tittar om det går att göra eget för att minska utgifterna. Är det någon som gör/har gjort som har...
Svar
2
· Visningar
398
Juridik & Ekonomi Såg tråden Boendeekonomi är jättekul! och kom på att jag skulle vilja höra från andra eller före detta villaägare, vad man ska ha för...
Svar
8
· Visningar
531
Senast: Jahopp
·
Skola & Jobb Jag vet att detta är en fråga som ligger många varmt om hjärtat och kan förstå varför. Men för mig är det ingen självklarhet. Frågan är...
2 3
Svar
49
· Visningar
2 904
Senast: Viva
·
Kläder & Bli fin Längst inne i garderoben hittade jag denna tröja/kofta/poncho eller vad man nu ska kalla den. Jag har inget minne när jag köpte den...
Svar
7
· Visningar
791
Senast: Lazy Lady
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama