Bukegala KATT 2004

Status
Stängd för vidare inlägg.

snurpe

Trådstartare
Jag vet inte om ni sett det, men under två år har jag drivit något under Gnägg som gått under namnet Bukegala. Min idé är att göra något liknande under katt om intresse finns :) Häst-bukegalan blev väldigt populär (tack för det alla!) och det borde finnas möjligheter att göra något liknande med våra underbara katter :love:

Det går till på följande sätt:
Vi bukefalister får nominera våra katter till olika kategorier, och senare kommer det att genomföras en röstning där så många som möjligt får lägga sina röster i de olika kategorierna. Samma katt får nomineras till max tre kategorier och den som nominerat får självklart inte rösta på sin egen.

Jag kommer att göra en hemsida där alla katter och kategorier presenteras för att göra det hela ännu tydligare och roligare. För att krydda det lite extra får de som nominerar gärna skicka med max fem foton som lämpar sig för kissen :)

Detta skulle kunna bli jätteroligt och jag skulle åtminstone finna glädje i att kika på alla underbara bukekissar :love:

Är det någon mer än jag som finner detta intressant?

/snurpe

Japp !! Självklart är det intressant. Vad blir det för kategorier? Vanliga kategorierna som dom kör på utställningar, eller kort- resp långhår, eller färg? Ålder?

Sidoklasser?

Mina förslag på kategorier:

ÅRETS HUSKATT
ÅRETS RASKATT
ÅRETS UTSTÄLLARE
ÅRETS KATTUNGE
ÅRETS PRESTATION
ÅRETS GULLIGASTE
ÅRETS MATVRAK
ÅRETS BUSE
ÅRETS ROLIGASTE KORT

/snurpe

Årets snart kastrerade? :rofl: :rofl: :rofl:

Spikar den här tråden så länge. Blir intresset stort får den sitta kvar häruppe.

Kan vi inte ha "Årets snart kastrerade britthona med nosfläck och en matte som kör buss"? Så att Monika garanterat vinner nånstans, menar jag :angel:

mandalaki/moderator

En till:
ÅRETS TOADYKARE

Kattskrället passar dessutom på med detta när vi är på besök eller har besök. Så då kan man kanske rubricera det som "ÅRETS PARTYTRICK" dessutom.

Glömde en kategori.
ÅRETS HUND
Min katt morrar, gruffar och skäller(!) som värsta hunden (typ pitbull - har lite dåligt med hundar att jämföra med, men jag har hälsat på några pitbullynglingar nyligen och katten låter mer som en sådan än nån liten "bjäbbhund" i alla fall) när hon "umgås" med andra katter. Dessutom yyyylar hon när man tvättar av henne efter ett toadopp (speciellt om andra katter tittar på)

:rofl:

Sorry, men det känns som om du blir den enda i de kategorierna och så lätt ska du inte få det ;) :D

/snurpe

Jag har iaf klurat ut vilka kategorier mina tre kissar ska vara med i ;) Ska bara lägga upp mina foton på en ny server, men sen ni! :D

/snurpe

Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Katthälsa Mina tre huskatter och jag ska förhoppningsvis på nya äventyr tillsammans, då jag kommit in på en utbildning i England till hösten. Igår...
Svar
16
· Visningar
5 529
Senast: Millz
·
  • Låst
Tjatter Det var en gång en prinsessa vid namn Cimorene, som bodde i det blomstrande kungadömet Linderwall. Linderwall var ett lugnt kungadömme...
51 52 53
Svar
1 058
· Visningar
39 517
Senast: Intejag
·
  • Låst
Tjatter Välkommen till Halloween Hollow! Platsen där det ena kvarteret pyntas mer skräckinjagande än det andra. Varje år hålls en tävling där...
49 50 51
Svar
1 003
· Visningar
27 420
Senast: Niyama
·
Tjatter Året är 2517, planeten “Jorden-Som-Var” har länge varit obeboelig och människorna har spritt ut sig i universum till ett nytt solsystem...
53 54 55
Svar
1 085
· Visningar
35 516
Senast: Snurrfian
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar