Bukefalos sida hänger sig?

Sv: Bukefalos sida hänger sig?

Det finns en symaskinsannons som ploppar upp för mig lite då och då. Den kan "frysa" sidan en stund, har jag märkt.

har hängt sig flera gånger för mig nu idag. Det händer när jag byter mellan forum. Själva trådlistan dyker upp, men annonsplatserna är tomma och webbläsaren står och tuggar. Efter en stund får jag meddelandet att "Webbplatsen svarar inte".

Samma sak här. Står att det laddar googleads någonting. Händer inte i IE men jag vill inte använda den skitwebbläsaren. Har Chrome uppdaterad och korrekt.

Detta låter som ett lite annorlunda problem jämfört med de tidigaste problemen, tror jag.

Är det så att det går att ladda en ny sida efter att detta händer eller har hela webbläsaren låst sig och måste startas om eller hela datorn låst sig och måste startas om?
Om det går att ladda en ny sida kommer det fram annonser på den om ni laddar en Bukefalos-sida eller får ni aldrig fram annonser på Bukefalos sidor?

Ser nu att googleads-texten inte kommer upp utan sidan hänger sig (bara själva sidan inte alla andra flikar). Öppnar man återigen upp sidan som hängt sig i en ny flik och scrollar nedåt direkt hamnar man plötsligt på sista inlägget och det hänger sig igen och man kan inte scrolla vare sig upp eller ned. Scrollar man inte alls när man öppnat den på nytt hänger den sig likväl-verkar vara ungefär 1 sek man har på sig att påverka sidan. Ser inga annonser alls när detta händer men hinner inte se så mycket heller då jag inte kan scrolla så mycket.

Ser nu att om jag har en annan bukeflik öppen utöver den som hängt sig hänger sig även denna när jag utför något som att trycka på t.ex. förhandsgranska. Då kommer följande text: "Ett plug-in program ShockWave-flash svarar inte."

Utan att veta med 100% säkerhet verkar detta kunna bero på någon eller flera flash-banners när man kör chrome. Är era flash-instickprogram i webbläsaren uppdaterade?

Jag kör många olika varianter av datorer, operativsystem och webbläsare, och har inte haft ett enda problem.

Nej för mig går det inte att ladda en ny sida, måste stänga ner hela webbläsaren och börja om på nytt igen. Ibland tar det en stund att gå in på den tråden som hängde sig, det funkar så småningom men då kan det hända på en annan tråd senare med samma resultat.

För ögonblicket kan jag inte se några trådar under foder då de bara hänger sig hela tiden.

kl

Jag har fått problem under dagen. Kör IE 9. Webläsaren hänger sig, och när man sen stänger ner/startar om så pluppar en ruta upp i bukefliken att det "uppstod ett problem med den här webplatsen så att läsaren startades om" typ.

Kl

Har det gjorts några mer förändringar på sidan?

Jag upplever nämligen att problemet är betydligt mindre men det hänger sig ändå ibland men inte dagligen längre och jag har inte gjort någon förändring alls på datorn.

Numer inträffar det bara om jag går in i vissa trådar (fortfarande helt slumpmässigt) men aldrig bara av att jag går in på sidan som det kunde göra förut och då flera gånger om dagen.
Har tittat om det är nåt med reklamen igen men kan inte se nåt, den finns där och är inte i flera.

Men när det hänger sig så låser sig alltihop och enda utvägen är att stänga ner hela webbläsaren genom aktivitetshanteraren

*kl*

Det här är helt sanslöst! Jag börjar tröttna på Buke, trådarna hänger sig alldeles för ofta. :mad:

Jag förstår inte vad detta kan bero på, jag har inga hängningar alls.

Det hänger sig enbart på min hemmadator. Win7, uppdaterad chrome. Går bra på jobbdatorn win7 i både IE och Firefox. Tror inte att det är varken min dator eller min uppkoppling, då jag kan köra tunga spel och laddar ner i 23mbit/s 2,7mb/s.

Jag får att sidan hänger sig när första delen av översta inlägget laddats, resten blir bara grått. Jag kan dock stänga ner fliken och ladda om sidan och komma in.

Händer ej på mobilen.

Det började för två veckor sen ungefär.

Jag får fortfarande för mig att det är något som kanske inte är uppdaterat på din dator, eller blockerat. Är flashinsticksprogrammet i webbläsaren senaste version, andra insticksprogram som är gamla eller kan tänkas störa?

Inga problem här heller, MacOS senaste och Safari. Sidorna smäller upp snabbt och utan problem, både hemma och på kontoret fast jag tyvärr har en Windoze maskin där;)

Rolle
IpL

Ska prova ikväll att köra i Firefox :-). Jag tror att det är ett chromeproblem, som när <3 förvandlades till tre streck.

Jag har inte haft problem med det här alls. Kör med chrome.

Men häromdagen så kraschade flashinsticket, och det brukar ju göra att allt hänger sig?

har chrome men inga bekymmer än så länge :)

Jag har nu gjort en liten ändring, borde egentligen inte påverka. Men ni får gärna höra av er om ni anser att hängningsproblemen försvunnit.

Är tystnaden runt detta att tolka som att hängningarna har slutat dyka upp för er som hade dem tidigare eller har ni bara inte hittat till Om Bukefalos nya placering?

Liknande trådar

• Artikel Artikel
Bukefalosnyheter När det nu är 28 år sedan den här sidan startade kan väl det senaste året sammanfattas med att inte så mycket hänt eller förändrats på...
Svar
4
· Visningar
2 554
Senast: Tilly_85
·
R
Tjatter Hej! 🌺 Jag är ny här på bukefalos, så ville bara presentera mig. ☺️ Av privata skäl så kan jag inte skriva nåt som kan avslöja vem jag...
2 3
Svar
58
· Visningar
2 913
Senast: Raderad medlem 149639
·
Bukefalos Listan kan ju göras mycket lång, Men jag ska försöka hålla mig till tre punkter. Räknar i omvänd ordning så det som betyder mest för...
2 3
Svar
51
· Visningar
4 572
Senast: sjoberga
·
  • Artikel Artikel
Bukefalosnyheter Det har gått ytterligare ett år sedan den här sidan startades 14 maj 1996. Under året har jag väntat på att genomföra en större...
Svar
0
· Visningar
4 942
Senast: Gunnar
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

• Tvättstugedrama