Bukefalistiska Travhästar..

Humelibumlan

Trådstartare
Jag skulle tycka det var kul att veta namnen på era Penningmaskiner :angel:
Jag har ju begåvats med så kort minne, att jag hela tiden glömmer vad ni sagt... :o
Att vissa vill vara anonyma respekteras såklart! :D
Men vi andra kan väl spalta på här och hoppas tråden blir nålad? :angel:

Mina heter iallafall:
Decet et Dolor
Lisa Crown
Diesel Doris

Så nu förväntar jag mig en stor hejjar klack när vi åker och hämtar pengar... :D :p

Sv: Bukefalistiska Travhästar..

Hästarna vi äger just nu är:

* Bodbäckspålle...som ju inte startar...agerar bara kvinnotillfredsställare :o
*sen har vi dessutom Bodbäcksgull nybliven fyraåring, står just nu i vinterträning.
*sen äger vi Kall eld...men han kan vi eventuellt bli tvungen att avliva :cry: :cry: :cry:

Och till sommaren kommer det förhoppningsvis 2 friska racerbebisar :banana:

Nu ska det hållas koll!!! glömmer oxå alltid vad folket har för hästar... :o Blir lika överaskad varje gång det står att nån startat (även när de vunnit...)
Min egen pålle Piper Garden är ju för tillfället bara ridhäst (men just nu en alldeles utmärkt sådan :d ), får se vad han säger när jag testar honom igen runt mars... :bump:
Får väl lista mina passhästar på jobbet ist, är iaf en starthäst...
Wilma Turf - 4 årig snurrboll som startar lite, var mycket stel och stressad när jag fick henne på min lista men mycket massage och nästan enbart ridträning har gjort henne mycket smidigare och lugnare. :banana:
Spirit Spangled - 3 år, just nu lite dålig och ska till vet på torsdag, lite knasig och fjompig...
Nybys Family Mate - :love: 3 år, grov och kaxig... Har tyvärr en del muskelproblem som vi kämpas med...
Magic Wand - 3 år, bra stam men har mycket problem... Går för tillfället endast ridträning för att se om det kan ordna till honom.
Barrichello Gow - lille Barre Bäver... :crazy: 3 år, sne och vinn i hela kroppen typ, får smällar konstant (är för trög för att hinna flytta sig... :cool: ), men peppar peppar, idag hade han kännts smidig :eek: (det stående skämtet är att han känns smidig som en katt, en gipsad katt... :rofl: )
Rambutan -2 år, helt OK fast lite tjurskallig... :devil:
Goodie - 3 år, mitt senaste tillskott... Säkert över 170 i mkh, mycket muskelfattig och tunn... Ska antagligen börja ridas så småningom...

Så ser det ut just nu! Så vill ni träffa mig på banorna får ni helt enkelt hålla koll på Wilma Turf just nu! :bump:

Våran lilla stjärna heter ju Chardonna!!
Hon gör års debut på måndag!! Hon har varit så himla fin i träningen så det var liksom ingen idé att träna hårdare enligt tränaren... ;)

Så nu får ni hålla tummarna!!

Sen har vi våran olycksfågel oxå... Västerbo Sambucka, han kan oxå behöva en tumme för snart är det dags att kolla upp hans gaffelband efter sex månaders vila...

Så länge vi inte krigar i samma lopp så får du mina tummar. :p

Mina "odjur" då:
Fanny Millpond, 6 år, 14 150 :- på 16 försök :o
Super Oaks, 7 år, 28 200 :- på 21 försök (nyinköpta snurrskallen snart startklar han med)

Återväxten:
Imizano, 1 år e. Peace on Earth u. First Round
och så maaagen förstås. ämne e. Gentla Star u. Dixie Millpond ( :love: ).

/// ghost

Dem som är startklara i stallet är väl Vanja Victory, Gibsi Queen & Nick Brick. Brukar ridträna dem allihop, trevliga ting. Vanja är väl den som sprungit in mest, får väl se om hon kommer komma igen. Hon var som treåring jättefin, men nu som fem ser det tyvärr inte lika ljust ut :/. Sen har vi väl en tjugo till i stallet, alla i träning.

Sen är vi ju granne med finfina Rosen (Quick Rose) och kallblodet Prima Prinsen :love:

pulkan skrev:
Dem som är startklara i stallet är väl Vanja Victory, Gibsi Queen & Nick Brick. Brukar ridträna dem allihop, trevliga ting. Vanja är väl den som sprungit in mest, får väl se om hon kommer komma igen. Hon var som treåring jättefin, men nu som fem ser det tyvärr inte lika ljust ut :/. Sen har vi väl en tjugo till i stallet, alla i träning.

Sen är vi ju granne med finfina Rosen (Quick Rose) och kallblodet Prima Prinsen :love:
Ah! Nick Brick känner jag *vinkar till honom*
Gibsi Queen startade ju nyligen... samma dag som Humlan faktiskt! ;)

Jonstapello är den enda som startar just nu..
Hmm.... inte min häst... inte ens min sköthäst längre då jag flyttat, men jag nämner väl honom ändå :angel:

Mihi, hur känner du fuxen? Han har nu iallafall världens trevligaste ägare ;-).

Och jag vet att dem startade samtidigt men Gibsi var i första loppet, och din Humlan i vad var det nu, 10? Så ingen Humla jag hann se :cool:

Penningmaskin... Black Runner heter han, men ngn penningmaskin är han definitivt inte... sprang in 45.000:- ifjol, men det gick 39.000:- back ändå... men han uppfyllde mitt mål iaf! Årsdebuten kan bli 11 el 15 Mars
Och den andra Penningslukaren heter Moa Hits som nu faktiskt börjat träna igen, efter lång lång vila. Ska bara åka ner till Sala till Lindblom en sväng innan träningen skärps till.

Hammarns Rainguard, det är vår blivande pensionsförsäkring :angel:
Nu väntar vi på att hitta ngt trevligt lopp som han kan debutera i :love:

Ingen av mina pållar är startklara ännu... men du får namnen ändå.
Dom heter Järbo Oden och Silverstone! Sen så har jag "gammelmärra" utlånad på foder hon heter Amy Salandge..

pulkan skrev:
Mihi, hur känner du fuxen? Han har nu iallafall världens trevligaste ägare ;-).

Och jag vet att dem startade samtidigt men Gibsi var i första loppet, och din Humlan i vad var det nu, 10? Så ingen Humla jag hann se :cool:
Jag är nära vän med Lasse Söderholm, i vars stall fuxen befunnit sig.. ;) Tror t.o.m att jag kört han?

Tenacious....skall debutera som montehäst i år om det vill sig :bow:
Milord Iron...en kapabel rackare med div muskelproblem (fd förhoppningsvis)
Webbzait..4 års närr med 16 tid som treåring, står för dagen med hovbensfraktur hon fick i slutet av okt)
Cat's Claw....treåring som blir ny påläggskalv :love:
Rock Rose...få se vad det blir....

AROMA , 4 år - fick Erlichias lagom till debuten förra året och blev stående 8 månader ....3 års jobb förgäves känns det som. Har haft henne sedan hon var "spermie" och hon är min "bästis"....får se om hon blir någon tävlingshäst överhuvudtaget. Vi fick i alla fall uppleva premie och kval tillsammans. Hon kommer att stanna i familjen livet ut oavsett om hon blir helt återställd eller inte.

ELINAS PRIDE 5 år - köptes i höstas, främst för framtida avel, men är mitt lilla träningsprojekt just nu. En mycket snäll och rar individ som är positiv till det mesta.

I övrigt är det bara avelsston, 1-åringar och två utleasade hästar som tillhör familjen.

// Suzanne www.sodrasjoanden.com

Senast ändrad av en moderator:

En av dom bor hos mig :angel: ,Transparenblanche.En äkta primadonna.
Sen har jag ett nyförvärv,ett litet Zootarsto som ska döpas om till Brilliant Disguise om jag får för STC :smirk: .

VA !!!! Är det ??? :love:

Ja, han är född här i skogsdungen en regnig maj natt :love:

och han ska bli pappa i april....:bow:

Ja, jag höll efter honom för ett par år sedan när han vann riktigt mycket lopp. Vann nämligen en hel del på honom. ;) Så honom har jag koll på. :) Kul att han ska bli pappa! :) :)

Lines: Jag har också ett Zootarsto, fast hon är tre år nu. :) Ska vi bilda Zootarklubb? ;)

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Stor enkel hundras med lagom driv
  • Valp 2025
  • Hjälp

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka