Buke,hilfe!

Sv: Buke,hilfe!

****raderat****

Senast ändrad av en moderator:

Är det nypon?

Ja , men inte "vanliga" nypon, utan en specialodlad med en speciell substans som är den verksamma. Inte samma som nyponpulver som tex Alyose har..
Finns även för människor, och verkar faktiskt fungera där med! :idea:
För häst får man dock lov att beställa direkt av tillverkaren, då det inte finns i handeln ännu.

Mja det beror på vart man drar gränsen för "dyrt". Det är biligare än Glukosamin. En stor hink som räcker 1-2 månader(ibland längre) beroende på hur mkt du ska ge kostar ca 500:- så speciellt dyrt är det inte nej....
detta kommer det att kosta så länge det inte kommit ut marknaden enligt tillverkaren. När det kommer ut (kan dröja bra länge) så kommer det kosta mer.

Se upp - nu kommer snart betforligan och ställer upp sig i position i skyttegravarna! :rofl:

Är det jag som är betforligan??? :confused: :D

Jag ger korsisen betfor-diet och hon verkar palla för den (som tur är då det är det enda jag får i henne nån mängd av), de andra får "vanlig" kost av havre och tillskott.

Är det jag som är betforligan??? :confused: :D

Jag ger korsisen betfor-diet och hon verkar palla för den (som tur är då det är det enda jag får i henne nån mängd av), de andra får "vanlig" kost av havre och tillskott.

Det vet jag inte. Det finns en jättelång tråd om betfor i en annan del av forumet.

Nu har jag inget fikarum i stallet...

Ställ en vattenkokare i selkammaren. Jag har mikro i fikarummet, men jag brukar ändå göra linfrö mha vattenkokaren. Vänta tills det nästan har kokat upp, häll över linfröna, låt stå. Om du bara har kalla utrymmen, och är rädd för att gröten ska svalna för fort, kan du ju ha en kylväska att ställa ner den i.

Tröttsamt! Vi ska testa vår "Borelia" dam i morgon för att se hur puls och temt ligger efter arbete. Är de fortfarande skumma blir det ett rent Borelia test på måndag. Vi får väl se vad helgen ger.....

Jag har försökt fåtag på Lindblom,men det verkar rent omöjligt.Någon som vet om han är hemma?

Sex timmar hos vetrinären och nu hittade vi och behandlade bakknäna och ryggen.Men det är nog bara början.

-Vad kan det ges för reaktioner av att utfodra med betfor?
-jag har aldrig haft någon häst med problem som utfodras med betfor,däremot dom som inte gillar det..därför skulle det vara intressant att få höra vilka bieffekter det kan ge??

:bump:Hallo! du har väl varit på clinik med hästen.Det kan vara mycke som är fel.rygg,hovböld.8sto brunst).Hon kan bara vara utled.
Men "vitlök2 är inte bra för hästar sätter sig på "leven.njurar"kommer inte i hågvilket appelsiner är också farligt. Det är mycket som man inte skall ge djur som vi äter.Det bästa äe ett bra hö,Havre.saltsten o ett bra dricksvatten.M:V:H:Chik

Hästen har varit på åtskilliga veterinärbesök,det kan du vara lugn för :smirk:.

Liknande trådar

Hästvård Hej på er, behöver lite tankar och erfarenheter. Sålde ett d-ponnysto i maj, 6 år gammal. Vid försäljningen var ponnyn fullt igång...
Svar
4
· Visningar
1 282
Senast: valley
·
Hästvård Min häst har känts stel och lite ovillig i ridningen senaste tiden. Har haft ut ET som har konstaterat att han har väldigt ont i nacken...
Svar
6
· Visningar
2 470
Hästvård Vår häst har en envis liten hälta lokaliserad till höger framhov som visar sig som en "nickning" framförallt vid longering i höger varv...
2
Svar
24
· Visningar
7 422
Senast: mackan
·
Hästvård Det här kommer nog bli långt men jag behöver verkligen tips och råd om vad det kan vara för fel på min häst. Hästen i fråga är född i...
2
Svar
25
· Visningar
4 418
Senast: pews1972
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar