Bugatti Hilltop-avkommor

Corax

Trådstartare
Är det några här som har avkommor efter honom?
Hur är de?
I storlek?
Temperament?
Ja allt!

Sv: Bugatti Hilltop-avkommor

klurar också på honom till våren, någon som vet om han kommer att finnas i Sverige??

:rofl:

Ja åsså glömde jag ju skriva att jag har en själv! :D

Hur går det med hästeriet för din del?
Bara bra hoppas jag!

Och till Bonzie; Jag har inte hört nått om att han ska finnas tillgänglig men jag är långt ifrån säker. Hur som helst så kan jag varmt rekommendera honom. Min tjej är sååå cool och säker i sig själv. Dessutom kommer hon att bli en riktig skönhet! Fast så har hon en bra mamma också. *s*

Det är fullt upp, lite för fullt. :smirk: Ska flytta lillan från lösdriften eftersom det inte funkar varesig tidsmässigt eller lösdriftsmässigt. Det blir tyvärr uppstallning för hennes del, fast det har ju inte enbart nackdelar och det är bra dit hon flyttar. Jag hörde av en liten fågel att du ska lämna bort henne på inkörning till våren, samma tankar som jag har för lillan. De kanske blir hagkompisar igen under tiden de "sitter på skolbänken"? :idea:

Jag har ett sto e: Bugatti Hilltop. Fux m stor stjärn. Hon är född i maj -03 och är knappt 160 hög, hennes mamma är 154 cm. Min bör ändå bli runt 170 cm.

Fick fina poäng på fölmönstringen och är jätte lättlärd. Kanonbra i psyket. Hon hänger med på allt som om hon gjort det förut. Framförallt så rör hon sig trevligt och de är de nog kända för, Bugattis avkommor...

Vet om en hingst oxå mkt större och grövre oxå fux. Bra i psyket även ham....

Det låter som min lilla tjej. Fast hon är "bara" ca 153 nu (född juli '03). Mamma är 166 så större blir hon nog allt.

Precis som din är hon enormt lätt att ha att göra med. Psyket har hon väl från både mor och far. :) Inget är hemskt eller jobbigt utan hon är helt enkelt så himla trygg i sig själv.
Min är förrästen svbr och med samma tecken som Bugatti fast andra benet vitt.

Har du några bilder? Skulle vara jättekul att se.

Har din vuxit jämt och fint? Min har varit överbyggd en gång och det var en månad i somras.

Mia; Jasså en liten fågel... ;) Vi bokade april. Det vore ju jätteskoj om de kunde vara där samtidigt! Hoppas bara att hon är frisk och så då. Mina hästar har en tendens att aldrig komma iväg på det de ska. *sucka*
Vet du förrästen nån som letar efter ett nytt avelssto?
Men installning är inte alltid så tokigt. Och har man inget annat val så... Lycka till med allt!

Jag har en Bugatti-fölis född nu i våras. Han har ett underbart temprament, lugn och cool samtidigt som han har lite glöd :). Han rör sig även mycket trevligt.

Han är mörkbrun med stjärn och snopp.....han har även fått två små vita fläckar mellan frambenen(i virvlarna). Jag undrar om det är någon annan som har fått dessa udda tecken på sina Bugatti-avkommor, då mamman till mitt fölis inte har det.
Jag har tyvärr inga foton, men jag ska försöka ordna det....jag vill gärna se på era bugatti-avkommor också.

Mvh Wera

Jag vet inte hur man lägger ut bilder här, annars har jag en hel del på ögonstenen.... :D

Precis som WERA skriver så är även min lugn och trygg, men det är bra klipp i henne när det gäller. Tömkör henne och så och hon är alltid "arbetsvillig" Löshoppade henne för andra gången i går och då är det bra tryck i henne faktiskt. Hoppar dessutom riktigt trevligt för sin ålder ( jag som trodde att jag köpt en stensäker dressyrhäst :angel: )

Min har faktiskt två vita fläckar precis vid skapet, innan juvret. :idea:
Men det har även en av hennes bröder så det är nog främst från mammas sida. :D

Ska fixa bilder på henne snart så får ni se. Men nu ser hon mest ut som ett lurvo. :smirk:

Tryck i lilla fröken finns det minsann. Och den traven... Men helst vill jag inte sitta på när hon sätter i gång å skuttar. För jävlar i havet vad det finns kraft i den än unga kroppen. Fasar för inridningen även fast hon mest är en ängel.

Japp, jag får oxå lite kalla fötter ang inridning när jag ser henne släppa loss i hagen :eek: De e så man tror att ryggen ska gå av :D

Här är en bild tagen i början av sommaren. Alltså bör hon ha varit ca 10-11 månader.
Hon var inne i sin hittills enda växtperiod. Rätt fin om jag får säga vad jag tycker. :D ;)

{007609CA-F77A-4218-B8CF-48466E4E8125}.jpg

Ja först har hon ju Bugatti som pappa då. :D
Mamma är e. Nebraska - Rockad. Ett dubbeldiplomsto som har visat sig vara en riktig tillgång i aveln. Hon har fyra underbart vackra avkommor men är nu till salu... ;) Fast sånt får man väl kanske inte säga här?!
På mödrenet har hon en gammal hederlig gotländsk stam med en jädrans massa ELIT-ston.

Liknande trådar

Avel Vad har ni för erfarenhet av Van Vivaldis avkommors temperament? Har sett många men inte hanterat någon. Har också hört väldigt olika om...
Svar
14
· Visningar
1 444
Senast: Oknytt
·
Avel Jag hade behövt lite mer information om dessa hingstar och deras godkända avkommor. Gärna era egna åsikter och erfarenheter. Vad de...
2
Svar
32
· Visningar
2 904
Senast: Lea88
·
Avel Hej! Har jag några PRE-folk här på buke som sysslar med avel? Jag har nämligen en hingst köpt från Spanien vars föräldrar har samma...
Svar
9
· Visningar
1 268
Senast: Willys
·
Avel Hej! Någon annan med en avkomma från fina glamourdale? Hur går det för er? Är ni nöjda? Hur är psyket hos dom? Har själv en 6årig...
Svar
2
· Visningar
1 236
Senast: adrikkens
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• Dressyrsnack nummer 18
  • Världscupen 2024/2025