Buga på ljudkommando ??

G

godistrollet

Hej!
Jag undrar hur man kan få hästen att buga på ljudkommando??
Vet dock hur man tränar på buga men vill inte tvinga ner hästens huvud mellan frambenen med godis längre utan vill utveckla så pass att jag ska kunna sitta på hästen och bara ge ett ljudkommando t.ex. klapp så ska hästen buga :).
Tacksam för svar :laugh:

Sv: Buga på ljudkommando ??

Jag lärde min kille buga genom att första köra godistricket samtidigt som jag sa "buga". Sen tog jag steg för steg bort godistricket, kliade honom lite i sadelgjordsstaden och sa "buga" istället. Och efter det var det bara ljudkommandot som behövdes. Piece of cake! ;):D:angel:

Sv: Buga på ljudkommando ??

Jag lärde min kille buga genom att första köra godistricket samtidigt som jag sa "buga". Sen tog jag steg för steg bort godistricket, kliade honom lite i sadelgjordsstaden och sa "buga" istället. Och efter det var det bara ljudkommandot som behövdes. Piece of cake! ;):D:angel:

Okej tack för ditt svar ;)

Liknande trådar

Träning Hej! Vi har två islandshästar som står på mina föräldrars gård, valack 23 år och sto 16 år. Vi har haft dem i många år och tidigare red...
Svar
12
· Visningar
1 278
Ridning Hej! (det kanske är fel tråd men hoppas att det är ok) Min dotter har vid två tillfällen denna termin ramlat av en häst som har...
Svar
17
· Visningar
1 761
Senast: mamman
·
Hundträning Hej. Jag har en mittelspitz hane på 2år. Har ett problem att han är så misstänksam emot mig och nu har han börjat totalvägra att klippa...
Svar
15
· Visningar
1 068
Senast: Josefineeee
·
Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 459
Senast: Roxy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar