Buffrande video...

C

cissiny

Vi testade att köra en kürvideo på vår laptop - den funkar jättebra på den stationära datorn men på laptopen så buffrar den... Funderar på om det har med nån inställning att göra, eller är inte laptopen stark nog?
Videon är i mpeg-format, det som händer är att det "hackar" i bilden, ljudet funkar rätt bra.

Nån som har några idéer? :D
Tack på förhand!

Mvh Cissi

(Vi har kört den både i Media Player och i DVD-spelaren - samma resultat på båda)
 
Vi har nästan löst det - kopierade över videon från CD:n till hårddisken och körde från den. Då buffrar den nästan inte alls - knappt märkbart. Tips om hur man får den att gå helt "mjukt" tas ju dock gärna emot :)

Mvh Cissi
 

Liknande trådar

IT & mobiler Sedan några månader surfar jag mest genom att låta datorn snylta på mobilens internetuppkoppling genom funktionen mobile hotspot. Det...
Svar
3
· Visningar
617
IT & mobiler jag har kopplat in min MacBook Pro till en Sony Bravia TV men får inget ljud och fattar inte var det har gått fel.. har en mini...
Svar
7
· Visningar
2 053
Senast: tjenixen
·
C
IT & mobiler Har ett bekymmer till, det gäller min gamla sega laptop. Har haft ComHem i många år, bytte till Glocalnet för några månader sedan...
Svar
1
· Visningar
1 182
Senast: Cattis_E
·
C
IT & mobiler Vi har precis köpt ny skrivare (Canon Pixma, tror den heter iP 4500 eller nåt sånt, kan kolla) och installerat den vid vår stationära...
Svar
1
· Visningar
883
Senast: Stalker
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hur är processen
  • Uppdateringstråd 30
  • Kattsnack 11 🐈‍⬛🐈

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Stil på bostad för uthyrning.
Tillbaka
Upp