Bucas Buzz Off

S

supergladis

Jag har funderat på att köpa Bucas Buzz Off täcket med hel hals.
Har redan huvan och den är super bra!
Men hur sitter detta täcke fram? Min häst är stor och grov.
Jag har ett halvblod som får skav av vintertäckena trots att det är rätt längd på ryggen och det är bogveck.

Sv: Bucas Buzz Off

ta inte illa upp men jag kan säga att det är välrldens sämsta täcke och ALLA (4 st) i mtt stall som har det får skav... på bog och manke bara enter någon timme... jag tycker att du inte ska skaffa detta täcke.... det är dessutom dyrast av alla flugtäcken..
detta Rambo täcket kan jag rekomendera, kostar ca 1000 kr och vi har det till våra hästar och är supernöjda med det:)
http://www.hastshopen.se/products/images/HWAFAP00.jpg

Tack för svaren!

Då ska jag inte köpa det iaf!
Funderar på Rambo täcket är det magplatta på det?

Bägge mina går med Buzz Off, den ena är GRYMT skavkänslig. Inte minsta skav alls.

Däremot Rambos fick han skav av. Så det är nog väldigt individuellt. Jag har genom trial and error metoden bestämt mig för att nu blir det inget annat än Buzz Off, köpt så många andra som inte fungerat/suttit bra/gått sönder/etc så insett att det blir billigast med Buzz Off-täckena. Är inne på femte säsongen nu (inte med samma täcke dock)

Jag har Buzz off täcke till min quarter märr och hon är GROV!! Hon får inte minsta antydan till skav hon heller. Täcket sitter kanon, jag tycker att det har bra kvalitet, 2:a säsongen hon har det.:)

Jag har ett sånt. Kanonbra tycker jag att det var och jag har inte upplevt något skav på ponnyn (haflinger och alltså en grövre typ av häst) i alla fall. Får se hur det ser ut på stora hästen i sommar (ska laga ett hål bara som en liten b-ponny envisades med att göra i täcket för några år sedan).

Fast du hade väl flybuster då? det där stela äckliga gröna? Dustbuster är jättemjukt och dessutom fodrad med glatt tyg vid bogen.

Jag hade Buzz Off för några år sen och bromsarna flög upp inunder täcket och satte sig på ryggen... :crazy:

Jag har dust buster det mjuka med glat fodring vid bogarna, jätte bra. Använder det dock bara innan tävlig..knoppar duschar osv ´å hästen är lika fin på morgonen när man skall iväg.
Tycker dock att dragkedjan i halsen kanske är lite tajt!? För övrigt tycker jag nog dom är stora i stl...

Buzz of har jag dagligen, och inget skav. Passar bra till min muskulösa:D kille.

Liknande trådar

Utrustning Tjo, behöver någon att bolla lite täckestankar med! Köpte en till häst förra veckan (oops) som liksom min första vill ha kläder...
Svar
14
· Visningar
1 046
Senast: MiniLi
·
Utrustning Hejsan! Jag har precis, idag, börjat rida vilket varit en dröm jag haft så länge jag kan minnas. Är så underbart glad! Min första...
2
Svar
24
· Visningar
2 426
Senast: valy
·
  • Artikel Artikel
Dagbok Jag har funderat en hel del kring hur livet förändras, i bland relativt förutsägbart, och i bland åt helt oväntade håll. Jag förstår att...
6 7 8
Svar
151
· Visningar
19 241
Senast: MML
·
  • Artikel Artikel
Dagbok I många år har jag funderat på vad det egentligen är för fel på mina föräldrar. De beter sig liksom inte riktigt som normala människor...
Svar
0
· Visningar
762
Senast: Tuvstarr
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Akvarietråden V
  • Hjälp att välja ras
  • Lämna valp ensam