Bucas buzz off rain till eksemhäst!?

ishorses

Trådstartare
Nu har jag äntligen hittat ett täcke som skyddar mot insekter och regn på samma gång :)
Men funkar detta till en häst med eksem? Eller som man vill inte ska få eksem?
Nån som testat de?

Sv: Bucas buzz off rain till eksemhäst!?

Jag tycker buzz off täcken fungerar utmärkt mot knott. Det som biter igenom är bamsebromsar.

Vågar inte säga om det hjälper på en exemhäst men det är iallafall helt super på min insektskänsliga kille.

Nej de täcker inte tillräckligt, även om tyget i sig är motståndskraftigt nog.

Varför skulle den inte täcker tillräcklig de har en stor magplatta och går långt ner på benen som gör att de skydda bra. Alla våra (4st) eksem hästar har dessa täcken och de fungera lika bra som eksemtäcken. På visa till och med bättre då de håller bättre och sitter stadigare.

För att på de hästar som har dessa täcken här, finns en stor glipa mellan magplatta och täcke vilket inte är optimalt om man vill täcka en eksemhäst.
För mig är det viktigt att täcka så mycket som möjligt, dvs minska risken för knott och annat bitande att komma åt.

För att på de hästar som har dessa täcken här, finns en stor glipa mellan magplatta och täcke vilket inte är optimalt om man vill täcka en eksemhäst.
För mig är det viktigt att täcka så mycket som möjligt, dvs minska risken för knott och annat bitande att komma åt.

jaha det är det inte här lika kraftig resårband som hos eksemtäckena.
har ni orginal täckena från Bucas?

Ja de som använder dessa täcken har originalet, har därför kunnat beskåda dem på nära håll.

Jag tycker buzz off täcken fungerar utmärkt mot knott. Det som biter igenom är bamsebromsar.

Jag har ägt ett dylikt som jag fått - och det skyddar INTE mot knott. Det skall vara riktiga eksemtäcken för det om man vill skydda mot knott.

Har man däremot en häst som är allmänt känslig mot insekter duger dessa täcken.

Jag har haft två eksemhästar med knotteksem och provat många täcken.

Alla i stallet har gått över till buzz off från boett. Sitter bra och hästarna blir inte svettiga. Nu har vi inga eksemhästar ute på natten. De går i natthage med tillgång till box eftersom dom är knottkänsliga.

jag har haft exem täcke påmin pålle i 2år nu men hon kliar sej ändå. köpte ett zebra täcke bucas buzzoffpå börjeså hon har inte kliat sej nånting... sitter helt super =)

Alla i stallet har gått över till buzz off från boett. Sitter bra och hästarna blir inte svettiga. Nu har vi inga eksemhästar ute på natten. De går i natthage med tillgång till box eftersom dom är knottkänsliga.

Har Boett också buzz off? Jag trodde det var Bucas bara

Liknande trådar

Foder & Strö Jag kommer snart ha min första omgång med åringar och funderar därmed på hur jag bäst ska ta hand om dem, främst fodret. De får...
Svar
8
· Visningar
404
Senast: Sryoqwe
·
Trav Hej alla travkunniga! Jag har i många år sagt att jag vill prova köra en travhäst men det blir liksom inte av, för jag känner mig osäker...
Svar
10
· Visningar
864
Senast: Cattis_E
·
Gravid - 1år Jag ska köpa mig en bärsele. Har fått låna en mjuk variant men den funkar inte så bra så jag spanar på ergobaby. Jag vill inte ha sjal...
Svar
16
· Visningar
1 086
Övr. Barn Jag är lite rådvill... dottern vill ju ha ett husdjur, och jag har tittat på massor av olika djur som kanske kunde funka men jag vet...
2 3
Svar
42
· Visningar
5 067
Senast: Amha
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar