Bucas "Buzz off" flughuva

Evergreen

Trådstartare
Bucas \"Buzz off\" flughuva

Hur ska den sitta? :o :D

Köpte en till min pålla igår, strl. 135, men jag misstänker att den är lite stor. :crazy:
Sen var "nätet" helt konstigt, kändes som om det vek sig inåt och jag var rädd för att hon skulle få det i ögonen. Och så satt den inte spec tajt i kanterna, så flugorna kan nog ta sig in där.
Vad tror ni?
Och ni som har den, är ni nöjda? :p

Huvan
HUUUva igen :)

Re: Bucas \"Buzz off\" flughuva

Jag har nog vid det här laget provat alla flughuvor som finns på markanden, iaf dom flesta...

Och Bucas huva är faktiskt den enda som jag är 100% nöjd med. :love: den.

Jag har 145 till mitt vbl på 158 cm, med rätt långsmalt huvud.

Att den är stor över ögonen tycker jag är bra, gillar inte dessa stela och tighta huvor som ligger alldeles emot ögonen, vilket dom flesta gör. :crazy:
Huvudsaken är ju att den inte är för stor där du ska spänna den, den ska ju sitta såpass tight att inga insekter kan ta sig in. Så mao så bör du nog ha en mindre strl. :)

Såhär ser huvan ut på min pålla:

Framifrån
Från sidan

Re: Bucas \"Buzz off\" flughuva

Hum, min är nog liiite stor för pållan då ;)

Jag har spänt den så hårt det går runt, och ändå satt den inte speciellt hårt. :p
Kommer nog byta den till en 125 ist, hon har rätt smalt huvud (smala ganascher)

Liknande trådar

Utrustning Har införskaffat ett Bucas Buzz off rain till mitt halvblod som lätt blir varm men är känslig för värme och flugor. Täcket är jättefint...
Svar
11
· Visningar
4 255
C
Utrustning Köpte för ett tag sedan två stycken Flughuvor Buzz-Off BUCAS i strl XS (115) till mitt russ och M (135) till min arab och till min...
Svar
3
· Visningar
779
Senast: cerrox
·
C
Träning Vet inte om jag skall skratta, gråta eller vad? Min häst har ett flug/UV skydd i form av ett Bucas Buzz Off. Till detta täcke har hon en...
2 3
Svar
52
· Visningar
4 929
Senast: Nicke
·
S
Utrustning Jag har tre pållar, som jag gärna vill ha flughuvor på, eftersom skogen i hagen gör att flugor, bromsar & mygg kryllar runt dom 24 h om...
Svar
7
· Visningar
785
Senast: Patience_ox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka