Brunt träns med vitt foder

Centaur

Trådstartare
Vad finns det att välja på? OS och Passier vet jag, men förutom dom? Tankte kanske det kunde finnas nåt billigare, annars får jag väl spara ihop till ett OS. :p

Det ska vara bred nosgrimma med maffig vit fodring, och helst inåtvända spännen vid bettet.

Har ni några tips? Gärna med bild och pris? :)

Sv: Brunt träns med vitt foder

Har inte Stübben det? Har ett Elektra kandar, mkt vitt foder och inåtvända spännen vid bettet. Bra kvalité och finns likadana träns, dessutom förutsätter jag bara att det finns i brunt.

Nej det var för lite :(, så jag sålde det till Breccia. Bra för henne men mindre bra för mig haha. :p

Ja stübben finns ju såklart. :idea: Men kostar inte det nästan lika mkt som ett schumacher?

Döbert har bruna träns med vit fodring, var med och beställde
ett brunt, man kunde välja färg på fodringen :)

Ett sånt här kanske?

Eller är det för smal nosgrimma?

Bild(33).jpg

Köpt på granngården tror jag (var iof ett tag sen). Men älskar det tränset :love: !!

Ja har funderat lite på döbert också:)
Hur ser den bruna färgen ut egt? stämmer det att dne är lite mer åt det rödbruna hållet?

Stübben Diana är himla snyggt, men nosgrimman är visserligen bara 24mm bred... Kostar mellan 1.200-1.500:-. Möjligen har andaret bredare nosgrimma.

Hubertus har ju vitfodrade bruna träns, men antagligen inte tillräckligt blaffigt för att vara det du söker.

Dom är ju inte vitfodrade heller, utan dom har vita profiler på nosgrimma och pannband. det är en sån nosgrimma som sitter på rundsydda hubertus-kandaret som jag har. :)

men som du säger, inte tillräckligt blaffig. :p

Jag vill ha en bred med massa vitt foder. :d

Nej, de är härligt chokladbruna! Precis rätt ton tycker jag. Har ett Döbert classic m remont. Detta är typ deras budgetvariant men det håller riktigt hög kvalitet ändå, kostar ca 18-1900 har jag för mig.

Deras dressyrträns är maffiga, och lite dyrare...

Det finns olika, Jag har sett rödbruna och chocklad bruna.
Min tränare har ett underbart rödbrunt kandar till en av sina
hästar nu :love: extremt fint! tror att den nosgrimman i allafall
är 5-6 cm bred, Funderade på ett sådant till min ponny men
insåg att hon ev. skulle drunkna i det, så hon fick ett Stübben
med extra bred nosgrimma, som är 3,5-4 cm :)

Senast ändrad:

Tja, det här ser vitfodrat ut både på bild och IRL, men det är väl fel på mina ögon. Titta t ex på det lilla man ser av pannbandets avigsidan. Eller hur menar du med vitfodrat?
595.jpg

Men strunt samma, nosgrimman är ju fel.

Tja, det här ser vitfodrat ut både på bild och IRL, men det är väl fel på mina ögon. Titta t ex på det lilla man ser av pannbandets avigsidan. Eller hur menar du med vitfodrat?
595.jpg

Men strunt samma, nosgrimman är ju fel.

Det tränset har jag, ingen vidare kvalite på lädret :cool:

Jo men det är det gammla... nya ser ut så som jag skrev.....

sen är det spännen och jag vill ha hakar, och nosgrimman är för klen. men tack ändå.

Lancet, du har båda döbert träns och kandar eller hur? Vad fick du betala för dom och vart köpte du dom från?

IronWill, på alla sidor så står det bara "brun", inget om vilken nyans det är.. :confused:

Som sagt, tuuuur för mig :D
En tjej i mitt stall har ett Stübben med lika bred nosgrimma som mitt kandar har iaf, men jag har noll koll på modeller o så.
Och Stübben är inte alls lika dyrt som OS, kandaret kostade 3000kr när jag köpte det inkl tyglar.

Liknande trådar

Utrustning Hej allihopa! Jag köpte en svart dressyrsadel i förra veckan och letar efter ett snyggt dressyrträns. Det finns en hoppsadel med...
Svar
10
· Visningar
1 322
L
Anläggning Hej! Jag skulle vilja veta lite vad ni skulle tipsa om att välja av några olika stall! Jag har snart två ponnyer, har en nu och tanken...
2
Svar
22
· Visningar
3 569
Senast: LiviaFilippa
·
Utrustning Jag letar efter ett rundsytt träns till min häst men kan inte hitta något jag tycker är perfekt. Så nu ber jag om tips! Önskemål: Svart...
Svar
15
· Visningar
1 670
P
Dressyr Har sökt i gamla trådar men hittar ingenting som givit resultat. Försöker hitta en kandarstång med en inte för tjock mundel, ca 14mm...
Svar
0
· Visningar
973
Senast: Pysselnisse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Valet i USA
  • Västeråsträffstråden
  • Vad gör vi? Del CCVIII

Hund, Katt, Andra Djur