brunstproblem

M

mala

Vet inte om mitt sto har det. Tänkte att ni kanske vet om det kan yttra sej på olika sätt. Har hört bara om ston som blir arga och brunstar mycket. Mitt sto brunstar så att det inte märks. Kanske en gång om året att man kan se rent fysiskt och hon har alltid haft svag brunst när hon går i liten flock och brunstar mycket när hon går i stor flock med många valacker.
Jag vet inte om det är regelbundet men då och då beter hon sej annorlunda än hon brukar. Blir orolig när hon ska gå ifrån den andra hästen eller springer sej helsvettig när den andra är ute ur hagen även om hon ser han. Sån är hon aldrig annars. Och när hon är så orolig kan hon inte koncentrera sig alls och träningen blir inget alls.
Kan ston med svag brunst med ha problem.

Sv: brunstproblem

Svar ja, de kan visst ha problem och är du orolig skall du nog fråga din veterinär.

Liknande trådar

Hästmänniskan Jag har ett riktigt dilemma som jag mår riktigt, riktigt dåligt av. Jag har 2 ston och en äldre valack. Valacken är 20 år, har en åkomma...
2
Svar
24
· Visningar
2 566
Senast: mars
·
Hästhantering Jag har ett helt fantastiskt halvblodsto som alltid har fungerat med alla hästar hon gått med. Unga, gamla, stora som hus, småttingar...
Svar
5
· Visningar
2 611
Senast: Stereo
·
Hästvård Jag har en valack och en hingst sedan tidigare, men detta är mitt första sto och.. hej och hå! Helt annan grej. 😅 Mycket starka känslor...
Svar
17
· Visningar
3 027
Senast: Stereo
·
Hästvård Hej! Skriver här desperat i hopp om att nån kanske har en aning om vad som är felet på min ponny. Hon är en 18 årig korsningsponny med...
2
Svar
34
· Visningar
3 313
Senast: Freazer
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

• WE-tråden