Sv: Brunstproblem 2
Åh grattis.....Du med....
Ett av mina betäckningsston var likadan. De första 7 dagarn visade hon utåt sett ingen tydlig brunst, men lät sig betäckas - vilandes på ett bakben :smirk: - och sedan på dag 8 och framåt pinkade hon så mycket åt honom så det inte var något tvivel om saken. När det gått 12 dagar (det var en lördag) kom vi överens om att hade hon inte gått ur av sig självt på måndag morgon, dag 14, så skulle vi ta henne till vet och spruta loss ägget/äggen ? om dom nu fanns, men hon gick ur av sig självt på söndagen.
Vi hade inget vidare hopp om den dräktigheten och det fanns såklart ingen heller. Hon var infekterad av E. Coli samt hade streptococcer. Har nu gått på tetramycin sedan förra onsdagen, blev igångsprutad på torsdagen, sköljd med pencillin i fredags samt idag, kollad i morse och hade ett stort ägg på väg att släppa, kom hit, blev betäckt under eftermiddagen och stannar ett par dagar. Vi betäcker max 1 gång till, i övermorgon om hon inte går ur av sig självt. Då får hon åka till sin vet och sprutas ur för jag vill inte ha mer än 2 språng på henne när jag vet att hon är nybehandlad och helt ren.
S har säkert ett ägg som inte vill släppa eller ingen tillväxt alls. Kul det känns inte inte kunna rådgöra med någon
. Kan du inte få ut en vanlig distriktare som bara sprutar henne då? Någon måste väl vilja ta sig till ön!