Brunstiga ston på tävling!?

Melle

Trådstartare
Hur är era brunstiga ston på tävling, är dom annorlunda när det gäller själva tävlingsmomentet?
Isåfall på vilket sätt påverkar det det?

Sv: Brunstiga ston på tävling!?

Oftast märker jag ingen skillnad alls, möjligen isåfall att det skulle påverka lite till det bättre då hon oftast är lite mer "vaken" då.

Men en gång när hon var brunstig, sista tävlingen i våras, så gick det inte bra alls, då det gick ett arabföl+mamma i hagen bredvid dressyrbanan. Cinita var totalt besatt av det där fölet (längtan efter ett eget??) och gick bara och tittade och gnäggade åt den hela tiden. Resultatet blev därfefter...
Klassen innan var dock inte fölet ute, och då gjorde vi en av våra bättre ritter någonsin! :love:

Okej, jo det är ju jobbigt när det "finns" nåt som påverkar. Mitt sto fick stå brevid en hingst på ett meeting en gång, fast sen ringde dom mej vid 6 på morgonen och frågade om dom skulle byta plats på henne för det hade kommit en hingst och hon verkade lite sugen. :cool:
Sen kan jag ju iofs tlläga att när hon är brunstig är hon sugen på allt vilket kan göra saker väldigt komplicerade.

jo det är samma här...dessutom är hon konstant brunstig från ca april till september...men tack och lov blir hon inte speciellt jobbig, snarare nästan bättre att rida iaf.

En till som har sto som brunstar mycket då. jag är inte ensam. :D

Liknande trådar

Hästhantering Har min häst i lösdrift med en annan häst. Båda ston. Min är väldigt hög i rang och vill ha sitt space, den andra är väldigt låg i rang...
Svar
14
· Visningar
1 795
Senast: jemeni
·
Hoppning Hej! Jag har en 8 årig "slutmätt" D-ponny som min dotter som är 14 år tävlar i lätta klasser. Min syster som är över-årig tävlar samma...
Svar
2
· Visningar
890
Senast: Ketrawzc
·
Hästvård Det här är tredje sommaren som hästen får ont i ländryggsslutet, på vänster sida. Vi har inte rett ut det tidigare men nu är det...
2
Svar
34
· Visningar
1 779
Senast: Corax
·
Övr. Hund Brukar man ha "tackpris" till domare på hundtävlingar (dvs att den arrangerande klubben ger domaren något som tack under...
Svar
4
· Visningar
561
Senast: Pilot
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka