vinkelina

Trådstartare
hade tänkt betäcka min lilla dam nu i vår. men hon börjar ju aldrig brunsta. sist ja märkt nått va i februari, sen ingenting.

är detta normalt?

hon har varit inne i värsta hårfällningen nu, kan de påverka? samt att vi har hållit på att banta henne, nu har vi lagt till halm i dieten, blev så pytte små protiner annars.

hon fyller 17 i år

*rädd för att de inte skall bli nått föl*

Sv: brunst

Om jag skulle vara du så skulle jag få henne undersökt. Jag missade en hel säsong för att jag gick och väntade på brunsttecken :o . (mitt första sto på bbetäckning) Hade inte någon hingst uppvakting eller något heller. En del ston behöver det och en del visar inget alls under brunst, har jag lärt mig efter det.

Ringde tillslut seminstationen och vi åkte dit. Hon hade låst sig i brunsten på något sätt och sprutades igång, även fast vi inte skulle påbörja seminering så sent på säsongen. Det var tydilgen inte bra om hon gick låst hela vintern.

Nästa säsong åkte vi relativt tidigt till stationen (annan station av olika anledingar).
Kom ej i brunst, sprutades igång och tog sig sedan direkt.

Om jag skulle vara du så skulle jag få henne undersökt. Jag missade en hel säsong för att jag gick och väntade på brunsttecken :o . (mitt första sto på bbetäckning) Hade inte någon hingst uppvakting eller något heller. En del ston behöver det och en del visar inget alls under brunst, har jag lärt mig efter det.

Ringde tillslut seminstationen och vi åkte dit. Hon hade låst sig i brunsten på något sätt och sprutades igång, även fast vi inte skulle påbörja seminering så sent på säsongen. Det var tydilgen inte bra om hon gick låst hela vintern.

Nästa säsong åkte vi relativt tidigt till stationen (annan station av olika anledingar).
Kom ej i brunst, sprutades igång och tog sig sedan direkt.[/QUOTE

Sommartid , när ca kommer brunsten??
Har ett sto jag inväntar men hon brunstar så olika..:confused:

Jag brukar använda NP vetegrodsolja till de ston som e svårbrunstade, kan även hjälpa med en dos b-vitamin om de fäller intensift. Men undersök ett sto som e så pass gammalt så du inte skickar iväg henne i onödan.

Hej!

Jag tycker också du ska åka iväg med henne. Åk till den seminstation du tänkt dig om den inte ligger för långt bort och be dom kolla henne. Antingen så visar hon inte brunsterna så tydligt eller så kan de spruta igång henne. Vänta inte längre om du redan väntat så länge!

Liknande trådar

Avel tanken är att vi skall göra ett nytt försök i år och betäcka mitt sto. dock är jag lite fundersam över att hennes brunst inte vill...
Svar
17
· Visningar
1 564
Senast: linus11
·
A
Träning Hej Jag har ett sto på 7 år som är fux och Arab. Har haft en massa strul med henne nu, förändringar i strålbenen (hon har hål i dem)...
Svar
3
· Visningar
781
Senast: Lindsen
·
Avel Hoppas tråden är okej, annars får moderator skälla på mig, den passar inte in i någon av de trådar som finns, då diskussionen uppkommit...
2 3
Svar
52
· Visningar
5 574
Senast: crazy
·
Träning Tips och råd önskas! Mitt sto är otrolig att rida, rent fantastisk faktiskt, MEN bara när hon själv vill, för att uppleva ett sådant...
Svar
10
· Visningar
1 210
Senast: Mona
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka