Rotterö

Trådstartare
Jag har en fråga till någonsom vet.
Mitt sto är dräktig 20 dagar . Nu kom det en ny häst till hagen en valack. Hon beter sig presis som när hon brunstar.
Skvätter inget kletigt skvätt. kan det vara urin ??
Gnäller och gnäggar. Sparkar med bak hoven lite i bland.
Kan de göra så här?? Visar dom något med att göra på detta vis.
Läste i att bli med föl.
Stot kan visa ett ilsket betende för att hon är dräktig.
Skvätta urin , öronen bakå , sparka.
Men jag tycker inte hon ser sur ut. :confused: :confused:

Det är revir markering.En del ston gör så och ägarna tror att dom brunstar,det är inget ovanligt.Att du vågar släppa en valack in till ditt ny dräktiga sto :confused:det finns ston som resorberar,kastar när det kommer en valack speciellt om det är en ny. :angel:

Jag hade på att välja mellan detta och att honskulle vara ensam. Hon gick med 2 kompisar till denne valacken. Hon har träffat honom många gånger. Fast de har aldrig stått i samma hage. De har haft honom på ridskola hela hösten. Nu hade de stått i ensam hage i tre veckor , mitt sto tillsammans med en mindre valack kompis till dom.
Vad skulle jag gjort. De äger ju de tre valackarna. De ville ha dom i samma hage. Skulle mitt sto bli helt ensamt då. Men jag vet att hon strulade föra gången hon var dräktig. Vi trodde då hon hade kastat, Veterinär kollade vid 60 dagar. Inget föl säger han. Jag vill kolla vid 90 dagar. Då var hon dräktig. Då höll hon på att skvätta mm
Jag kunde kanske fått två dräktiga sto kompisar. men mitt sto skall alltid bråka med ston. Dom är lite längre gångna. Inte heller bra.

Liknande trådar

Avel Det här med brunst och att veta när man ska åka till seminstation!🤔 Mitt sto visade väldigt tydlig brunst i början av året, hade en...
Svar
1
· Visningar
854
Senast: Marty
·
Hästhantering Min häst har personlighetsförändrats? Varning för långt inlägg Under det dåliga betet 2018 blev min häst på slutet arg när jag gick...
Svar
3
· Visningar
1 412
Senast: Vinur
·
Hästvård Ett av mina ridston har från "ingenstans" fått jobbig brunst. Hon är inte det minsta arg eller sur. Sparkar inte men är superstressad...
Svar
2
· Visningar
607
Senast: Freazer
·
Avel Vårt 5 år gamla sto väntar/väntade sitt första föl och är idag på dygn 90. Hon ultraljudades på dygn 55 och konstaterades dräktig. Såg...
Svar
7
· Visningar
2 049
Senast: Toudi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka