Brunst, seg häst

M

Midnight_Rose

Någon mer som har en seg häst att rida när den brunstar men är lite jävlig i humöret och piper bara man tittar på den?

Tänkte köra en kur munkpeppar, har fungerat tidigare. Måste även ge henne havre för att få igång henne i ridningen, när hon inte brunstar är havre uteslutet då hon blir helhet ;)

Ska dock tävla på söndag och hoppas att jag får knoppa henne..

Hur gör ni med era sega och sura märrar vid brunst?

Sv: Brunst, seg häst

Någon mer som har en seg häst att rida när den brunstar men är lite jävlig i humöret och piper bara man tittar på den?

Tänkte köra en kur munkpeppar, har fungerat tidigare. Måste även ge henne havre för att få igång henne i ridningen, när hon inte brunstar är havre uteslutet då hon blir helhet ;)

Ska dock tävla på söndag och hoppas att jag får knoppa henne..

Hur gör ni med era sega och sura märrar vid brunst?
Jag är inte så mycket för örter och så i kursyfte, men har munkpepparn funkat vid tidigare tillfälle så kan det väl vara idé att köra en kur nu om hästen är såpass att hon blir rejält seg och trög. Annars tycker jag att man ska låta stoet vara sto när hon brunstar, Vi människor är ju inte alltid så himla roliga vid ägglossning vi heller;) Och ser hon någon tjusig pojke på tävlingsplatsen så lär hon ju visa utstrålning i alla fall:D

Jag är inte så mycket för örter och så i kursyfte, men har munkpepparn funkat vid tidigare tillfälle så kan det väl vara idé att köra en kur nu om hästen är såpass att hon blir rejält seg och trög. Annars tycker jag att man ska låta stoet vara sto när hon brunstar, Vi människor är ju inte alltid så himla roliga vid ägglossning vi heller;) Och ser hon någon tjusig pojke på tävlingsplatsen så lär hon ju visa utstrålning i alla fall:D

Tyvärr går det inte att låta henne vara eftersom hon skulle brunsta konstant till oktober månad from nu.. Då får jag aldrig träna eller tävla :cry:

Tyvärr går det inte att låta henne vara eftersom hon skulle brunsta konstant till oktober månad from nu.. Då får jag aldrig träna eller tävla :cry:
Ja, det låter jobbigt...:confused: Har tack och lov inte de problemen med mina ston som brunstar normallänge och inte blir så väldigt påverkade av brunsten heller (förutom att de blir väldigt förälskade:love:). Och funkar örterna i ditt fall så är väl det bättre än något syntetiskt som ges av veterinär antar jag.

Ja, det låter jobbigt...:confused: Har tack och lov inte de problemen med mina ston som brunstar normallänge och inte blir så väldigt påverkade av brunsten heller (förutom att de blir väldigt förälskade:love:). Och funkar örterna i ditt fall så är väl det bättre än något syntetiskt som ges av veterinär antar jag.

Har också funderat på syntetiskt genom vet men då får jag inte tävla :( Ja idag så märkte jag ingenting på henne när jag red, bara när jag skulle sadla o så för då blir hon lite väl närgången :rofl:

Liknande trådar

Ridning Jag börjar undra om en del människor (då syftet jag på mig själv) aldrig kommer lära sig att rida bra. Har ridit till och från i 20 år...
2
Svar
34
· Visningar
4 563
Senast: Roxy
·
Hästhantering Hej! Jag är lite hjälplös och vet varken in eller ut hur jag ska göra... Har en 12 årig valack som jag tävlat i hoppning med upp...
2 3
Svar
52
· Visningar
12 191
Senast: liiinnea
·
Övr. Grenar Hej jag köpte 2019 en travare. 155cm hög på 16 år. såhär när jag ser tillbaka på det, så stod Trollet alltid inne i ladugården när jag...
2
Svar
34
· Visningar
5 020
Senast: Mia_R
·
Hästmänniskan Hej! Jag har köpt en supersnäll 7 åring för 2 veckor sedan (24/8). 7 år, valack och importerad från Holland som 5 åring. Tidigare...
2
Svar
33
· Visningar
11 774

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Tillbaka