Brunst på dräktigt sto ???

• Avel
  • Trådstartare Trådstartare Ela
  • Startdatum Startdatum
  • Svar Svar 5
  • Visningar Visningar 1 632

Ela

Trådstartare
Jag har ett sto som jag ultraljudade i slutet av oktober och då var hon dräktig. Hon hade då gått ca 70 dygn. Stoet har varit svår att få dräktig och är betäckt tre gånger denna säsong och behandlad mot bakterier. Hon har även haft mycket bevär från luftvägarna men har sista tiden gått ute och det har då fungerat bra.

I onsdags fick jag hem en ny hingst och igår tyckte jag hon brunstade :( Hon lyfter svansen och skvätter. Det ser iof mer ut som urin än brunst men hon skvätter.... verkar måttligt intresserad.
Inte röd i slidan.

Hur vanligt är det att dräktiga ston visar brunt??? Vet ju att det förekommer men är det väldigt ovanligt??
Ska låta en vet UL och se om det fortfarande finns något därinnne.

Sv: Brunst på dräktigt sto ???

Min visade brunst nu i oktober,men blodprovet visade på fortsatt dräktig.

Mitt rp sto visar "brunst" under dräktigheten. Ställer upp sig och småskvätter mot valacker. Men dessa brunster går inte att jämföra med de riktiga som på henne är korta men MKT tydliga, hon gillar då allt och alla.;) Ett riktigt litet stycke!!:rofl:

Detta är en riktig frögurka som hittills tagit sig på första försöket varje år, även på fölbrunsten ett år (inte jag som betäckte då).

Om du känner dig osäker så skulle jag göra ännu en dräktighetskoll för att vara på den säkra sidan.

Lycka till

Mitt sto visade brunst under förra dräktigheten. Hon skvätte, men inte lika mycket som vanligt (hon är skitjobbig när hon brunstar:crazy:).

Den här dräktigheten har hon knappt visat någon brunst alls, gissar att ponnyhingsten som står i nuvarande stallet inte är lika intressant som halvblodet och travaren som stod i förra stallet:D

Hej ! Jag har två dräktiga ston. Bägge "skvätter" med jämna mellanrum. Jag trodde också dom brunstade i början. Men nu har jag vant mig. Dom är UL:ade flera gånger. Fortfarande dräktiga.:banana:

Då finns det kanske hopp om en bäbis där inne än då :)

Men försäkerhets skull ska jag vet kolla henne så fort hon har möjlighet men tyvärr blir det nog inte förrens efter jul och nyår.

Liknande trådar

Avel Behöver lite input. Betäckte mitt sto för första gången i år, hon är 11 år och hon har inte varit betäckt tidigare vad jag vet...
Svar
10
· Visningar
1 391
Avel Ska inseminera mitt 5-åriga sto, första gången. Tidigare har jag använt mig av naturlig betäckning och har ju då lämnat stona hos hingst...
Svar
6
· Visningar
1 563
Senast: Novalisa
·
Avel Hej! I Augusti betäcktes mitt sto, dräktig på UL 42 dygn. Men jag är lite osäker på om hon fortfarande är dräktig? Detta pga för några...
2 3
Svar
45
· Visningar
6 196
Senast: lividivi
·
Avel Vårt 5 år gamla sto väntar/väntade sitt första föl och är idag på dygn 90. Hon ultraljudades på dygn 55 och konstaterades dräktig. Såg...
Svar
7
· Visningar
2 066
Senast: Toudi
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Uppdateringstråd 31
  • Akvarietråden V
  • Malignt melanom?