Brunst-Ålder?

Sv: Brunst-Ålder?

Jag hade ett litet sto en gång som brunstade första gången när hon var 10 eller 11 månader. Det var 1991 så jag har glömt exakt hur gammal hon var! ;) Men hon hade inte hunnit bli ett år i alla fall ...

Hm, oki
Har ett shettissto på 2 år. Har inte märkt att hon brunstat innan. Men idag när jag plockade in henne så höll hon svansen lite högre och när jag titta så var hon alldeles svullen runt om. Tyckte hon var lite kladdig och funderade på om det kunde va att hon brunstar?

Vårt 10 månaders sto brunstade för någon vecka sen. blev förvånad då jag inte trodde de började brunsta så tidigt.

mitt sto som blir 1år i juli brunstade i feb/mars första gången, lite tidigt kanske.. men så var de...

Vid 9-12 mån ålder är vanligt att dom brunstar första gången, därför kan det vara viktigt att man skiljer hingst och stoföl åt vid den åldern.:)

Liknande trådar

Avel Lite osäker om denna tråden ska ligga under avel eller dressyr. Ni som avlar dressyrhästar, jag är nyfiken på eran åsikt om hur ni...
Svar
8
· Visningar
1 104
Senast: Piaff
·
Hästvård Hej! Vi fick hem ett fullblodssto i somras, och har väl ändå upplevt henne som småbrunstig sen dess. Hon går i hage med två äldre...
Svar
2
· Visningar
354
Senast: Bison
·
Avel Någon som kommer ihåg varför han togs ur avel? Har haft ett gott öga till honom ända sedan jag var domarsekreterare då han visades på...
Svar
11
· Visningar
1 444
Senast: Freazer
·
Avel Jag fick en intressant fråga idag om skimmelcancer som fick igång mina tankar och väckte en enligt mig ny intressant fråga. En person...
Svar
6
· Visningar
931
Senast: Shaggy
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

• Halvautomatiska vapen?
  • Vad gör vi? Del CCIX
  • Dejtingtråden del 38

Hund, Katt, Andra Djur