bruno delgrange

O

olly

Hej funderar på att köpa ny sadel.
Tänkte köpa en Butet sadel men fick förslag om bruno delgrange.
vad har ni för erfarenhet av dessa två?

Sv: bruno delgrange

jag har ridit i en BD några gånger och den är :love: vet iofs inte vilken modell om det nu finns olika...

det är sjukt välgjorda sadlar, bra kvalité osv... tror att dem är rätt dyra också, eller?

jag har en martingal därifrån som är i kanonläder :)

Har en Butet som jag bara älskar, ligger super på alla hästarna och man får en nära känsla med hästen...väl värd sina pengar. BD har jag aldrig ridit i men de verkar ha fina lädergrejor...så är säkert en bra sadel.

Jag har bara bra erfarenheter av BD och jag tycker faktiskt att den är mycket snyggare än en Butet. Dessutom är den lite mer ovanlig också så jag tycker du gör rätt om du köper en sådan!

har en butet som jag älskar!
pv har BdG, är inte överförtjust men skulle tro att de beror på att den är inte för stor för mig. men dom är ju båda franska och kommer ur samma "tradition" och är nog inte allt för olika så det är nog smaken som styr dig lite!

bara ridit i butet, och dom nya butet sadlarna är inte så bra längre, ligger inte lika bra som dom äldre + att dom glider bak på flertalet hästar..
BdG är nog motsvarande cwd men BdG sys efter ryttaren : ) (jag tycker BdG sadlarna är snyggare än cwd oxå :angel: )

CWD sys väl oxå efter ryttaren ? Om jag inte har fel. Jag funderade på att köpa en sådan, men det blev en Equipe istället. Men när jag pratade med CWD ville de komma och mäta hela mig coh häst !

asså jag tror nu att båda cwd och bdg sys efter ryttaren och hästen. Både cwd och bdg kan man ju ligga till olika saker för att sadlen ska passa både ryttaren och hästen bättre. det är iaf så jag har uppfattad det! eller har jag helt fel?

Jag har bara suttit i en BD på sadelbock, men måste säga att den var:love:!
Slår helt klart Butet.

Liknande trådar

Utrustning Hej! Har en sadel som behöver byta sits på. Kontaktade sadelmakare i min närhet och hon säger att den behöver skickas till fabriken...
2
Svar
22
· Visningar
786
Senast: QueenLilith
·
Utrustning Hej! Innan massa kommentarer att ta ut sadelutprovare, jag ska det men vill bara kolla om det finns möjlighet att rida öht med...
Svar
0
· Visningar
525
Senast: liiinnea
·
Utrustning Jag står situationen att jag överväger att köpa en egen sadel som jag ska använda på andras hästar då jag inte äger en. Då det givetvis...
2
Svar
21
· Visningar
869
Senast: MiniLi
·
Hemmet Som rubriken lyder, måste köpa ny men det finns för mycket att välja på 😅 Finns det några egenskaper som ni inte vill vara utan, eller...
Svar
9
· Visningar
312
Senast: Happimess
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka